Ένα από τα θέματα που επηρεάζουν την ακόμα πιο γρήγορη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης είναι οι τιμές των EVs (Electric Vehicles) που παραμένουν σημαντικά πιο υψηλές σε σχέση με αυτές των αντίστοιχων μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Βέβαια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την Tesla μέχρι και τη Volkswagen, έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στην παραγωγή πιο φτηνών ηλεκτρικών, συμπιέζοντας κατά κύριο λόγο το κόστος της μπαταρίας. Που είναι με διαφορά το πιο ακριβό στοιχείο ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
Η υλοποίηση των πλάνων αυτών πάντως γίνεται πιο δύσκολη από ότι ήδη ήταν μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Και αυτό γιατί οι τιμές του νικελίου, του λιθίου αλλά και άλλων πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των μπαταριών έχουν κυριολεκτικά εκτοξευθεί.
Ειδικά το νικέλιο -το 70% του εξορυσσόμενου νικελίου στον κόσμο προέρχεται από τη Ρωσία- πωλείται στην ακριβότερη τιμή των τελευταίων 11 ετών και αυτές του λιθίου έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με ότι ίσχυε στα τέλη του 2021, καθώς η ζήτηση είναι σαφώς μεγαλύτερη της προσφοράς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών ίσως φέτος να σημειωθεί για πρώτη φορά αύξηση της τιμής των στοιχείων των μπαταριών ιόντων λιθίου. Κάτι που βέβαια θα οδηγήσει σε αύξηση και τις τελικές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.