Η πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε σε αυτό εδώ το δημοσίευμα, έγινε το καλοκαίρι στα εγκαίνια της υπέροχης έκθεσης της DS Automobiles στην Λεωφόρο Κηφισίας.
Πρόκειται για το DS3 Crossback, το – κατά την γνώμη μας – πιο όμορφο μοντέλο του νέου brand που δημιούργησε προ τριετίας η Citroen.
Το συγκεκριμένο μοντέλο που οδηγήσαμε στην έκδοση με τον 1,5 λίτρων diesel κινητήρα, ανήκει στην κατηγορία B-SUV, που ανεβάζει ραγδαία τα ποσοστά της στην αγορά, υποχρεώνοντας όλους τους κατασκευαστές να έχουν τουλάχιστον ένα εκπρόσωπο εκεί.
Κατασκευή – Σχεδίαση
Το DS3 Crossback είναι «κτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα CMP του ομίλου, που του προσφέρει κατά 35 κιλά μειωμένο βάρος και κατά 30% βελτιωμένη ακαμψία.
Ιδιαίτερα κομψό και συμπαγές αισθητικά, πρόκειται για ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις DS3, που ταυτόχρονα «ψήλωσε». Με μήκος 4.12μ., πλάτος 1.79μ και ύψος 1.52μ και μεταξόνιο 2.56μ, το αισθητικό κόσμημα της DS, διαθέτει ευρυχωρία τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (350 – 1050 λίτρα), που όμως …δυσκολεύονται από το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Η εξωτερική εικόνα του ξεχωρίζει από την λεπτομέρεια diamond grille στο εμπρός μέρος και τα φωτιστικά σώματα LED Matrix που την πλαισιώνουν, αλλά και με τη LED γραμμή που συνδέει το εμπρός με το πλαϊνό τμήμα.
Εντύπωση προκαλούν οι pop-up χειρολαβές των θυρών, που όταν ξεκλειδώσεις αναδύονται από το περίγραμμα των θυρών, προκειμένου να διευκολύνουν την είσοδο στο με σχεδιαστικές ακρότητες εσωτερικό.
Το μεγάλο σοκ (ευχάριστο ή δυσάρεστο, είναι θέμα υποκειμενικό) όμως έρχεται όταν τραβήξεις αυτές τις χειρολαβές και δεις το …ρομβοειδές εσωτερικό. Η «υπογραφή» της μάρκας, ο ρόμβος, είναι παντού και χαρακτηρίζουν το σύνολο της σχεδίασης του εσωτερικού, εκτός από την παραλληλόγραμμη οθόνη 10.3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και τον κεντρικό πίνακα οργάνων μεγέθους 7 ιντσών. Η καμπίνα του DS3 Crossback, βρίθει σχεδιαστικών καινοτομιών, που αφενός ξαφνιάζουν και αφετέρου απαιτούν χρόνο για να συνηθίσεις και να χειριστείς ειδικά τα δευτερεύοντα χειριστήρια, χωρίς να βλέπεις.
Η προσπάθεια να ξεχωρίσει από άλλες κατασκευές, γίνεται και στην σχεδίαση των δερμάτινων καθισμάτων που όμως στην χρήση τους είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το μικρό πολυλειτουργικό flat bottom τιμόνι, έχει χοντρή στεφάνη και δένει απόλυτα με το εξτρίμ αισθητικής και πολυτελές εσωτερικό.
Το σίγουρο είναι ότι, δέρμα, αλουμίνιο, πλαστικά, κ.λπ. υλικά, δένουν αρμονικά μεταξύ τους, έχουν άριστη συναρμογή και συντελούν στην premium εικόνα που ευαγγελίζεται για τα προϊόντα της η DS.
Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ABS με EBD και Brake Assist, ESP με λειτουργία αντιολίσθησης, Hill Assist με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (DS Active Safety Brake), συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και προειδοποίησης σύγκρουσης, αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού, εμπρός και πίσω πλαϊνοί και οροφής, αυτόματη ενεργοποίηση alarm σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ηλεκτρικοί εξωτερικοί καθρέπτες, εμπρός/πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, φώτα ημέρας LED, αναδυόμενες (pop-up) χειρολαβές, φωτισμός στο χώρο αποσκευών, ηλεκτρικές ρυθμίσεις για –σχεδόν- τα πάντα, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, δύο θύρες SUB, δερμάτινο τιμόνι, πίσω φώτα με 3D και πολλά άλλα καλούδια, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού ή οι διακόπτες αφής για τον φωτισμό, ανεβάζουν τον δείκτη πολυτελείας σε υψηλά επίπεδα, πολύ υψηλότερα από την τιμή κτήσης του συγκεκριμένου μοντέλου.
Κινητήρας – Κιβώτιο – Συστήματα υποστήριξης του οδηγού
Κερασάκι στην τούρτα των εκπλήξεων, το μπουτόν της μίζας που βρίσκεται στην μέση της κεντρικής κονσόλας και όταν το βρεις μπορείς να θέσεις σε λειτουργία τον BlueDHi πετρελαιοκινητήρα, των 1,5 λίτρων που για την περίσταση αποδίδει μέγιστη ισχύ 100 ίππων στις μόλις 3500 στροφές και ροπή 250 Nm στις 1750 στροφές, που δίνει στο βάρους 1280 κιλών όχημα, θαυμαστή σπιρτάδα. Ο 4κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει την καλύτερη δυνατή κλιμάκωση, ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα.
Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 11.4’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, επιδόσεις που δεν εντυπωσιάζουν αλλά κρίνονται επαρκείς για τους περισσότερους που θα επιλέξουν όχημα αυτής της κατηγορίας. Επιπλέον, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (το σύστημα start/stop δουλεύει άψογα), καθώς στην διάρκεια της δοκιμής μας (που δεν ήταν πολύ συγκρατημένη) έδειξε μέση τιμή μόλις 5,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.
Εκτός της ροπής και της σωστής κλιμάκωσης του κιβωτίου, ο οδηγός έχει στην «δούλεψή» του πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα, που θα τον βοηθήσουν να αντιμετωπίσει πιο εύκολα, αυτό που στην οδήγηση ονομάζουμε «κακιά στιγμή». Το μόνο ενοχλητικό από όλα αυτά , είναι το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας που βαραίνει το τιμόνι και αντιστέκεται στην αλλαγή λωρίδας χωρίς την χρήση φλας, αλλά καλό είναι να μην το βγάζουμε εκτός γιατί κάποια στιγμή ενδεχομένως αποδειχθεί φύλακας – άγγελος.
Από την θέση του οδηγού
Η πρώτη εντύπωση την ώρα που οδηγείς το DS3 Croossback, είναι η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση που δεν αφήνει τους θορύβους από το δρόμο και τον κινητήρα να ενοχλούν τους επιβάτες.
Την ίδια στιγμή, οι τροχοί 18 ιντσών πατούν καλά στην άσφαλτο και το τιμόνι δίνει την σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, όντας ταυτόχρονα γρήγορο και ακριβές. Στην ίδια θετική κατεύθυνση και η ανάρτηση, ρυθμισμένη με έμφαση στην άνεση, αλλά και ικανή να αντιμετωπίσει με επιτυχία τους γεμάτους κακοτεχνίες ελληνικούς δρόμους. Παράλληλα δεν αφήνει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όπου το DS3 Crossback αποδείχθηκε …τρένο, χωρίς σχεδόν ποτέ να χρειαστεί τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υποστήριξης του οδηγού.
Βέβαια ο οδηγός θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ να συνηθίσει το ηλεκτρονικό καντράν, σε αντίθεση με την οθόνη πολυμέσων που είναι πολύ εύχρηστη. Επιπλέον η ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια αντιμετωπίζει προβλήματα και λόγω της σχεδίασης των πίσω θυρών, ενώ η εργονομία δεν είναι στα καλύτερά της, καθώς την ώρα που πας να κλείσεις το παράθυρο μπορεί να τραβήξεις …χειρόφρενο (οι διακόπτες είναι δίπλα και μοιάζουν), ή για να δεις πως ενεργοποιείς το cruise control, πρέπει να σκύψεις πίσω από το τιμόνι. Στα μείον συγκαταλέγουμε και την έλλειψη ρεζέρβας, που θεωρούμε απαραίτητη στους ελληνικούς δρόμους, αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση το προφίλ των ελαστικών είναι σε ασφαλή επίπεδα.
Επιστρέφοντας στις θετικές εντυπώσεις, σημειώνουμε τα άμεσα, με αίσθηση και αντοχή φρένα, τα πολύ δυνατά φώτα και την άριστη λειτουργία του συστήματος θέρμανσης – ψύξης – εξαερισμού.
Δια ταύτα
Το DS3 Crossback, δεν είναι ένα ακόμα μοντέλο στην κατηγορία B-SUV, αλλά είναι ένα ξεχωριστό προϊόν της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με έντονη προσωπικότητα που θα σε κάνει να το λατρέψεις ή να το μισήσεις, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα αδιαφορήσεις στο πέρασμα του.
Εξωφρενικά όμορφο εξωτερικά, απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό με τα εσωτερικά σχεδιαστικά τρικ, όντας σε κάθε περίπτωση επιβλητικό και αξιοπρόσεκτο.
Το αν θα το επιλέξει κάποιος είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, όσο και θέμα οικονομικής ικανότητας, καθώς με τιμή περί τα 26.000 ευρώ, μόνο φθηνό δεν είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά δεν είναι και ακριβό για ένα τόσο ξεχωριστό στην όψη, πλούσιο σε εξοπλισμό και οδηγικά απολαυστικό όχημα.
Υπέρ
Εμφάνιση
Ποιότητα υλικών – κατασκευής
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης – Ηχομόνωση
Φρένα – Φώτα
Κατανάλωση
Κατά
Εργονομία
Ορατότητα προς τα πίσω
Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Β-SUV/Crossover, 5θέσιο, Επιβατικό
Διαστάσεις: 4.118 Χ 1.791 Χ 1.534 χλστ
Μεταξόνιο: 2.558 χλστ
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 350 / 1050 λίτρα
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 44 λίτρα
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 12βάλβιδος, diesel, 1.499 κ.εκ.
Ισχύς: 100 ίπποι / 3.500 σαλ
Ροπή: 250 Nm / 1.750 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Γέφυρα ανάρτησης με υστερούντες βραχίονες
Τροχοί: 215/55/18
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,2 μ.
Επιτάχυνση 0-100: 11,4΄΄
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,6 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 99 γρ/χλμ
Νίκος Τσάδαρης