Στα τέλη Οκτωβρίου του 2024, η ΕΕ επέβαλε δασμούς έως και 45,3% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικές προέλευσης προκειμένου να προστατεύσει, όσο αυτό είναι βέβαια εφικτό, την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η εξέλιξη αυτή είχε αφενός την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς και αφετέρου την αλλαγή στρατηγικής των εταιρειών της χώρας που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.
Έτσι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ρίχνουν το βάρους τους και στα υβριδικά μοντέλα, που αφενός δεν υπόκεινται στους αυξημένους δασμούς των πλήρως ηλεκτρικών και αφετέρου είναι πιο προσιτά οικονομικά.
Ένας επιπλέον λόγος είναι το ότι συνολικά τα υβριδικά γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής στην ευρωπαϊκή αγορά με έναν από τους λόγους να είναι και οι υποδομές που δεν καλύπτουν πλήρως και δεν διευκολύνουν τη φόρτιση ενός BEV (Battery Electric Vehicle).
Έτσι από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2024, οι κινεζικές εξαγωγές υβριδικών αυτοκινήτων προς την Ευρώπη τριπλασιάστηκαν. Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, τα υβριδικά αντιπροσώπευαν το 18% των συνολικών εξαγωγών οχημάτων της Κίνας προς την Ευρώπη, σε σύγκριση με μόλις 9% νωρίτερα.
Από πλευράς κατασκευαστών η BYD έχει ήδη παρουσιάσει και στην Ελλάδα το Seal U DM-i, ένα plug-in υβριδικό SUV, ενώ η SAIC και η Geely προγραμματίζουν τον εμπλουτισμό της ευρωπαϊκής τους γκάμας με πιο πολλά υβριδικά μοντέλα.
Κάτι που βέβαια αναμένεται να αυξήσει τον ανταγωνισμό τους με τις ευρωπαϊκές αλλά και τις ιαπωνικές εταιρείες που έχουν αντίστοιχα μοντέλα.