Ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ καταγράφηκαν και τον πρώτο μήνα του 2023 με τις τιμές να αυξάνονται κατά 9,8% σε σχέση με πέρσι στην κατηγορία των ταχυκίνητων αγαθών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI στην πρώτη θέση όσον αφορά στις ανατιμήσεις τον Ιανουάριο, βρέθηκαν τα προϊόντα για το σπίτι με 14,6% ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με 10,9 και τα τρόφιμα με 8,9%.
Αναλυτικά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων σε ετήσια βάση σύμφωνα με την IRI:
- Στα γαλακτοκομικά οι τιμές αυξήθηκαν κατά 17,7%
- Στην κατηγορία «άλλα είδη για το σπίτι» κατά 14,9%
- Στα καθαριστικά κατά 13,8%
- Στα είδη προσωπικής υγιεινής επίσης κατά 13,8%
- Στα προϊόντα μαγειρικής κατά 12,4%
- Στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 8,1%
- Στα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 7,8%
- Στα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς κατά 7,8%
- Στα σνακ κατά 5,2%
- Στα μη αλκοολούχα ποτά κατά 3,5%
- και στα αλκοολούχα ποτά κατά 2,6%
Συνολικά, τον Ιανουάριο οι πωλήσεις σε αξία στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 7%, ενώ σε όγκο μειώθηκαν κατά 2,5%.