Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο με 176 υπέρ και 76 κατά. Ψήφησαν 254 βουλευτές. Δύο βουλευτές ψήφισαν «παρών», ενώ 46 απείχαν.
Έτσι, η Ελλάδα έγινε η 37η χώρα στον κόσμο, η 21η στην Ευρώπη και η 16η στην Ευρωπαϊκή Ένωση που αναγνώρισε την ισότητα στον γάμο.
«Διάλεξα το μεγαλύτερο βήμα που υπάρχει, αυτό της Βουλής»
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, δεν ήταν λίγοι οι βουλευτές που πήραν τον λόγο. Ανάμεσα σε αυτούς ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος συγκίνησε με την ομιλία του.
Ο γνωστός ηθοποιός και πρόεδρος του ΣΕΗ έκανε, στο τέλος της ομιλίας του, μια δημόσια εξομολόγηση η οποία συγκίνησε.
«(…) Αυτά τα κρυφά δάκρυα με οδηγούν σήμερα να αγωνίζομαι για να μην κλάψουν άλλα παιδιά στο μέλλον», είπε, μεταξύ άλλων.
«Με πολλή αγάπη και πολύ ανθρώπινα μιλάω στη Βουλή και σε κάθε λόγο που βγάζω», είπε, μιλώντας στο MEGA, ο Σπύρος Μπιμπίλας.
«Πάντα βάζω και το ανθρώπινο στοιχείο. Αυτήν την στιγμή λειτούργησα έτσι γιατί ήθελα να μπω και στον συναισθηματικό κόσμο των βουλευτών που αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και ειδικά των ακροδεξιών κομμάτων που μίλησαν με πάρα πολύ οξύ και ρατσιστικό λόγο για να καταλάβουν ότι ακόμα και χωρίς να το γνωρίζουν, μπορεί τα παιδιά τους να ζουν ακριβώς την ίδια κατάσταση που είχα ζήσει εγώ κάποτε και χιλιάδες άλλοι συνάνθρωποί μας. (…) Διάλεξα αυτήν την στιγμή από το μεγαλύτερο βήμα που υπάρχει, αυτό της Βουλής».
Όπως λέει ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας:
«Έμαθα από συζητήσεις ότι κάποιοι μπορεί να άλλαξαν τελευταία στιγμή. Αυτό μπορεί να έπαιξε ρόλο και η δική μου ομιλία και χαίρομαι για αυτό. Επίσης χαίρομαι για τη γενική αποδοχή, γιατί κανένας άλλος βουλευτής κανενός άλλου κόμματος εκτός εμού που είμαι στην Πλεύση Ελευθερίας που αγωνίζεται πάρα πολύ όσο μικρό και αν είναι, για την ισονομία και την ισοπολιτεία των πολιτών, δε χειροκροτήθηκε από όλα τα άλλα κόμματα. Εγώ και στις δύο ομιλίες μου εισέπραξα χειροκρότημα από άλλα κόμματα».
«Δεν βλέπω για ποιον λόγο άνθρωποι του ΠΑΣΟΚ δεν το ψήφιζαν, που υποτίθεται είναι ένα σοσιαλιστικό κόμμα, προοδευτικό και επίσης δε θεωρώ καθόλου σωστή την στάση του ΚΚΕ. Είναι περίεργη και ανησυχητική. Δεν μπορείς να διεκδικείς τα δίκαια του λαού και σε αυτό το κομμάτι να τηρείς μια περίεργη στάση. Στεναχωρήθηκα», συμπληρώνει.
«Νομίζω ότι στην Ελλάδα η συντήρηση ακόμα είναι πάρα πολύ μεγάλη. Θέλει πολλή δουλειά ακόμα. Θέλει να μιλάμε, να εξηγούμε. (…) Έχω ακούσει φριχτά πράγματα και έχω δεχτεί μηνύματα πάρα πολύ άσχημα, με υβριστικότατους χαρακτηρισμού που είναι μηνύσιμοι. Δεν τα σβήνω, τα αφήνω για να εκτίθενται αυτοί οι άνθρωποι που με βρίζουν κατά αυτόν τον τρόπο, αλλά από την άλλη έχω δεχτεί και ένα κύμα αγάπης και αγκαλιάς τεράστιο, όχι από ομοφυλόφιλους ανθρώπους μόνο. Με σταματάνε στον δρόμο, με αγκαλιάζουν και μου λένε ‘ευχαριστώ’. Αυτό δείχνει ότι ένα κομμάτι της κοινωνίας είναι με πιο καθαρά μάτια και ένα άλλο κομμάτι έχει περιχαρακωθεί μέσα σε πανύψηλα τείχη και κοιτάζει μόνο τον εαυτούλη του. Αυτό πρέπει να αλλάξει».
Στο δημαρχείο Νέας Σμύρνης ο πρώτος πολιτικός γάμος ομόφυλου ζευγαριού
Την ίδια στιγμή, ο πρώτος γάμος ομόφυλου ζευγαριού είναι γεγονός. Και αυτή είναι η αγγελία του γάμου του που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
«Ο Δημήτριος Ελευσινιώτης, του Σπυρίδωνα και της Άννας, το γένος Βιλλιώτη, που γεννήθηκε στη Σαλαμίνα και κατοικεί στη Νέα Σμύρνη Αττικής και ο Σταύρος Γαβριλιάδης του Χρήστου και της Ευγενίας, το γένος Δρόσου, που γεννήθηκε στην Αθήνα και κατοικεί στη Νέα Σμύρνη θα έλθουν σε γάμο που θα γίνει στη Νέα Σμύρνη Αττικής».
«Πρέπει να εκδοθεί το ΦΕΚ και να ακολουθήσουν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται», λέει από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Νέας Σμύρνης, που θα τελέσει τον γάμο, Κώστας Αναγνωστόπουλος.
«Ο γάμος αυτός θα ακολουθήσει τις ίδιες διαδικασίες όπως όλοι οι γάμοι και θα πάρει γύρω στις 8 – 9 μέρες. Εμείς νιώθουμε πάρα πολύ καλά γιατί για εμάς είναι κάτι αυτονόητο, μια ρύθμιση που έρχεται και θεραπεύει ένα νομικό κενό γιατί είναι θεμελιώδη δικαιώματα αυτά, ειδικά απέναντι στο Σύνταγμα. Πρέπει να υπάρχει ισονομία και ισοπολιτεία. Θεωρούμε ότι είναι σε πολύ θετική κατεύθυνση αυτή η ρύθμιση».
Όπως λέει ο ίδιος:
«Θεωρώ ότι η ελληνική κοινωνία είναι ώριμη, χρειάζεται πρωτοβουλίες για να βγάλει το καλό της πρόσωπο, το συμπεριληπτικό και να αναδείξει αυτό που τη χαρακτηρίζει που είναι η συμπόνοια, η αγάπη και η αλληλεγγύη. Τώρα αν θα υπάρξουν κάποιες φανατικές μειοψηφίες που θέλουν να εκφράσουν την αντίθεσή τους, σεβαστό και αυτό γιατί έχουμε ελευθερία λόγου, αλλά από εκεί και πέρα η ελληνική κοινωνία πιστεύω θα αναδείξει τα καλά της στοιχεία».
«Χαίρομαι που γίνεται ήδη μια αρχή, θεωρώ πολύ φυσιολογικό αυτό το πράγμα. Εμένα που δε με ενδιαφέρει ο γάμος, δε θα τον έκανα, γιατί η συντροφικότητα είναι πολύ σημαντική. Αλλά αν κάποιοι θέλουν να ζήσουν μαζί με τα δεσμά του γάμου, μακάρι να το κάνουν για να μπορούν να νιώθουν πιο ευτυχισμένοι», σημειώνει από την πλευρά του ο Σπύρος Μπιμπίλας.
Κάθετα αντίθετη η Εκκλησία
Μέσα στο γενικότερο πλαίσιο, η Εκκλησία παραμένει κάθετη αντίθετη στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.
«Κανένα πρόβλημα δεν έχουμε με τις αποφάσεις της κυβερνήσεως. Το πρόβλημά μας είναι τα παιδιά. Τι θα γίνουν αυτά τα παιδιά που διαβάζουμε συνεντεύξεις και αφηγήσεις ανθρώπων από το χθες στην Αυστραλία, στην Αμερική που βίωσαν πολύ δύσκολα την ανάπτυξή τους μέσα σε συνυπάρξεις τέτοιες, δύο ανδρών, δύο γυναικών ή άλλων πραγμάτων που μας σοκάρουν να τα σκεφτόμαστε. Τα ετερόφυλα ζευγάρια που περιμένουν να υιοθετήσουν παιδιά είναι χιλιάδες και τα παιδιά που δίνονται σε υιοθεσία δεν είναι τόσα πολλά άρα λοιπόν δεν υπήρξε ανάγκη και δεν υπάρχει», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας Σεραφείμ, αρχιμανδρίτης Αγίας Μαρίνας Ηλιούπολης
«(…) Όλοι θα θέλουν μωρά να τα φτιάξουν όπως θέλουν και αυτό θα είναι το πρόβλημα. Θέλουμε να γίνουμε γονείς ή θέλουμε να γίνουμε ιδιοκτήτες παιδιών; Εκεί είναι το πρόβλημά μας. (…) Το νομοσχέδιο ήρθε, τελείωσε. Το πρόβλημα είναι γενικότερο και εκεί μπαίνουμε στη διαδικασία να πούμε τι είναι αυτό που θέλουμε. Θέλουμε να έχουμε ένα παιδά να το τραβάμε από το χέρι στην παιδική χαρά; Τότε μπορεί να το βρούμε. Θέλουμε ένα παιδί που θα είναι με ειδικά προτερήματα, ανάγκες εννοώ, και εμείς έχουμε τόση αγάπη που θα το πάρουμε, είτε ομοφυλόφιλοι, είτε μονογονείς, είτε ετεροφυλόφιλοι; Εκεί τι γίνεται;».
Όπως λέει ο ίδιος:
«Αυτό που δεν μπορούμε να αποδεχτούμε είναι να αναπτύσσονται παιδιά σε αφύσικες συνυπάρξεις. Η ένωσή τους είναι δικαίωμά τους, δεν μπορούμε να έρθουμε απέναντι στα δικαιώματα και να πούμε δε θα κάνεις αυτό. (…) Δεν μπορεί να υπάρχει οικογένεια σε μια συνύπαρξη δύο γυναικών γιατί δύο γυναίκες δεν μπορεί να παράγουν γένος. Άρα ο οίκος τους δεν βγάζει γένος. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε ελληνικές λέξεις που έχουν απόλυτη σημασία όπου και όπως θέλουμε. Η ΝΔ ευθύνεται για την αμάθεια των Ελλήνων της ελληνικής γλώσσας».
Σύμφωνα με τον αρχιμανδρίτη:
«Είμαστε υποκριτές. Γνωρίζουμε όλοι ποιο είναι το gay life που έχουμε στην κοινωνία ως μόδα. Πιστεύετε ότι θα είναι εύκολο σε κάποιους ομοφυλόφιλους να χαλάσουν τη ζωή τους, την καλοπέρασή τους, τη διασκέδασή τους, τα ταξίδια τους στην Ίμπιζα και τη Μύκονο, για να γίνουν ιδιοκτήτες παιδιών; Αυτός ο νόμος έγινε για να ικανοποιηθεί ένας εγωισμός».
Όσο για την στάση της Εκκλησίας απέναντι στα απιδιά των ομόφυλων ζευγαριών;
«Τα παιδιά αυτών των ζευγαριών όσο είναι παιδιά υπό την ευθύνη των γονέων τους, η Εκκλησία θα αποφασίσει πώς θα τα αντιμετωπίσει εν Συνόδω. Η λογική όμως λέει ότι όταν δύο άνθρωποι βγάζουν τον εαυτό τους έξω από την Εκκλησία επιλέγοντας να κάνουν κάτι το οποίο είναι αντιευαγγελικό, πώς το παιδί τους θα γίνει μέλος της Εκκλησίας όταν οι ίδιοι δεν είναι πια; Αυτό ισχύει για όλους όσοι έχουν κάνει πολιτικό γάμο».