Η σύλληψη των εξεταζόμενων πιλότων έγινε σε ζωντανή σύνδεση με την αυστριακή υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που έστελνε εκείνη την ώρα τις ερωτήσεις στους υπολογιστές των υποψηφίων και επιτηρούσε από τις κάμερες ασφαλείας τη διαδικασία.

Με τις κρυφές κάμερες προσεκτικά κρυμμένες στα πουκάμισα και τα σακάκια τους, οι δύο υποψήφιοι πιλότοι έδειχναν τα θέματα σε τρεις εκπαιδευτές πιλότους που είχαν στήσει την «φάμπρικα» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, άκουγαν τις σωστές απαντήσεις μέσω μικροσκοπικών ακουστικών που είχαν στα αυτιά τους και οι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν μαγνήτες για να βγάλουν τις «ψείρες».

Σύμφωνα με το διαβιβαστικό της αστυνομίας, ένας από τους βασικούς κατηγορουμένους της υπόθεσης είναι 69χρονος ιδιοκτήτης Σχολής Πιλότων με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος στην περίπτωση που ο υποψήφιος πιλότος ήταν εγγεγραμμένος σε Σχολή Πιλότων του εξωτερικού, τότε του χορηγούσε βεβαίωση θεωρητικής παρακολούθησης σπουδών από τη Σχολή Πιλότων που είχε ο ίδιος ο κατηγορούμενος.

Στο έγγραφο αυτό βεβαιωνόταν ψευδώς ότι ο υποψήφιος είχε διδαχθεί τη θεωρητική ύλη των μαθημάτων, προκειμένου να συμμετάσχει στις εξετάσεις που διοργάνωνε η Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστρίας. Με τον τρόπο αυτό το κύκλωμα πετύχαινε να εξεταστούν στο εξεταστικό κέντρο της Κρατικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα υποψήφιοι από άλλες χώρες που κατοικούσαν στο εξωτερικό, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η δράση τους.

Η συμμορία των…εκπαιδευτών

Η «φάμπρικα των αιθέρων» ήταν τόσο καλά οργανωμένη, που λίγες ημέρες πριν τις θεωρητικές εξετάσεις 70χρονος, μέλος του κυκλώματος, πραγματοποιούσε δοκιμές με τους υποψηφίους για να διαπιστώσουν τη σωστή λειτουργία του εξοπλισμού τους, ενώ τους παρότρυνε να φορούν μακρυμάνικη μπλούζα ή πουκάμισο, ούτως ώστε να αποκρύπτονται και να μην εντοπίζονται οι οπτικοακουστικές συσκευές. Κατά την ημέρα της θεωρητικής εξέτασης ο 70χρονος έδινε οδηγίες στον εξεταζόμενο να σταθεί στο σωστό σημείο, ώστε μέσω της κάμερες που έφερε να πετύχει ακριβή οπτική επαφή με την οθόνη του υπολογιστή όπου προβάλλονταν οι ερωτήσεις.

Στη συνέχεια ακολουθούσε μονομερής συνομιλία μέχρι το τέλος της εξέτασης, με τον 70χρονο να λέει στον εξεταζόμενο τις σωστές απαντήσεις. Τα μέλη του κυκλώματος χρησιμοποιούσαν μεταξύ τους κωδικές λέξεις για να μη γίνονται αντιληπτά από τις διωκτικές αρχές σε περίπτωση παρακολούθησής τους. Όταν έλεγαν «τηλεβοήθεια» εννοούσαν τη διαδικασία της νοθευμένης θεωρητικής εξέτασης, «μπιλάκι» ήταν το ακουστικό τύπου ψείρας, «μηχανήματα» ή «πράγματα» ήταν οι οπτικοακουστικές συσκευές (κάμερες κλπ), ενώ «μαύροι» ήταν οι χειριστές πιλότοι που έρχονταν για στην Ελλάδα για εξετάσεις από άλλες χώρες.

Όταν την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε –κατά τη διάρκεια θεωρητικής εξέτασης- η αστυνομική επιχείρηση για τη σύλληψη των δραστών, δύο υποψήφιοι για απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους βρέθηκαν να έχουν τρυπήσει διαμπερώς τα πουκάμισα που φορούσαν, στο αριστερό μανίκι, όπου είχαν τοποθετήσει ειδική μικροκάμερα, την οποία είχαν κολλήσει με ταινία εσωτερικά του μανικού τους, ώστε να μεταδίδουν σε ζωντανή σύνδεση τις ερωτήσεις από τον υπολογιστή. Επίσης, όπως σημειώνουν αστυνομικές πηγές έφεραν ακουστικά στα αυτά τους, για να τους λένε τις σωστές απαντήσεις οι εκπαιδευτές. Ο κάθε ένας από αυτούς είχε συνδεδεμένο το ακουστικό -«ψείρα»- με ένα κινητό τηλέφωνο, ενώ η μικροκάμερα ήταν συνδεδεμένη με άλλο κινητό από το οποίο είχε συνδεθεί στο διαδίκτυο για να μεταδίδεται «live» η εικόνα με τις ερωτήσεις.

Οι αστυνομικοί του Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής, πέρασαν χειροπέδες σε τρία μέλη του κυκλώματος ενώ ταυτοποιήθηκαν 16 υποψήφιοι πιλότοι, που ο καθένας πλήρωσε στους κατηγορούμενους 7.800 ευρώ για να περάσουν με επιτυχία την θεωρητική εξέταση.

Πτυχία πιλότων επί πληρωμή, Συμμορία εκπαιδευτών, Πιλότοι, Σχολές Πιλότων, Διπλώματα μαϊμού, Πιλότοι, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Αυστρίας, ΕΛΑΣ, απάτη

Το διεθνές πελατολόγιο

Οι «πελάτες» του κυκλώματος ήταν κυρίως σπουδαστές Σχολών Πιλότων που είτε αδυνατούσαν να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια μετά από αποτυχημένες προσπάθειές τους είτε δεν ήθελα να μελετήσουν τη θεωρητική ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες οι «εγκέφαλοι» προτιμούσαν τις εξετάσεις που διενεργούσε η πιστοποιημένη Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστρίας, διότι οι ερωτήσεις που έμπαιναν ήταν δημοσιευμένες σε διαδικτυακή πλατφόρμα και ως εκ του του τα μέλη της συμμορίας μπορούσαν να εντοπίσουν τις ορθές απαντήσεις.

Το κύκλωμα ενημέρωνε επίσης τους πελάτες του ότι υπήρχε και άλλος τρόπος απόκτησης διπλώματος «διά της πλαγίας οδού», με κόστος 25.000 ευρώ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε σημασία τι θα απαντήσει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, διότι εξασφαλιζόταν η… επιτυχία, όπως αναφέρει το διαβιβαστικό της ΕΛ.ΑΣ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση –όπως έλεγαν οι «εγκέφαλοι» της οργάνωσης- η θεωρητική εξέταση των μαθημάτων θα λάμβανε χώρα στο Αμμάν της Ιορδανίας.

Οι υποψήφιοι προσέγγιζαν τα μέλη της οργάνωσης, είτε μέσω τρίτων ατόμων, τα οποία προγενέστερα είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια με τον ίδιο παράτυπο τρόπο (διάδοση φήμης από στόμα σε στόμα, γνωστό και ως «word of mouth»), είτε μέσω ατόμων τα οποία βρίσκονταν στον «χώρο» της αεροπλοΐας ως εκπαιδευτές υποψηφίων χειριστών-πιλότων.

Μέλος της οργάνωσης – συμμορίας ενημέρωνε τους υποψηφίους για τη μεθοδολογία την οποία ακολουθούσε, κατά την οποία θα τους καθοδηγούσε μέσω οπτικοακουστικών συσκευών, ώστε να επιλέγουν τις ορθές απαντήσεις.



agrinio24.gr