Μετά την ηλεκτροκίνηση το επόμενο μεγάλο βήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η αυτόνομη οδήγηση. Και μπορεί να απέχουμε ακόμα πολύ από την πλήρη απεμπλοκή του οδηγού -οι λόγοι πολλοί, από την ακρίβεια των συστημάτων που εμπλέκονται μέχρι τα νομικής φύσης ζητήματα που προκύπτουν- αλλά όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές εξελίσσουν διαρκώς αυτά της ημι-αυτόνομης.
Προκειμένου να καταλήξουν μέσω της ανάπτυξης της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας στον τελικό στόχο.
Ποιο είναι όμως το καλύτερο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή;
Προκειμένου να το διαπιστώσει το Consumer Reports στις ΗΠΑ διεξήγαγε μια έρευνα-δοκιμή στην οποία μετείχαν συνολικά 12 συστήματα. Τα Ford BlueCruise, GM Super Cruise, Mercedes-Benz Driver Assistance, BMW Driving Assistance Professional, Toyota Safety Sense 3.0 (και το αντίστοιχο της Lexus), Volkswagen Travel Assist (και το αντίστοιχο της Audi), Tesla Autopilot, Rivian Highway Assist, Nissan/Infiniti ProPilot Assist, Honda Sensing (και το αντίστοιχο της Accura), Volvo/Polestar Pilot Assist και Hyundai/Kia/Genesis Highway Driving Assist.
Αυτό που αποδείχθηκε κορυφαίο και τοποθετήθηκε στην πρώτη θέση είναι το το σύστημα της Ford, που δεν ξεχώρισε μόνο στη ως προς την απόδοσή του αλλά και σε ότι έχει να κάνει και με την εγρήγορση του οδηγού. Τομέας στον οποίο υπολείπεται το πολυδιαφημισμένο Autopilot της Tesla.
Στα γενικά συμπεράσματα το Consumer Report επισήμανε πως οι εταιρείες δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές με ψεύτικες υποσχέσεις για αυτόνομη οδήγηση -καρφί για την Tesla αυτό- και πως τα συστήματα θα πρέπει να υποστηρίζονται από κάμερες που θα εξασφαλίζουν ότι ο οδηγός είναι έτοιμος να αναλάβει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο του αυτοκινήτου.