Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου κινείται πτωτικά και ο βασικός λόγος είναι η έλλειψη των τσιπς που προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει πρόσθετα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Έτσι το Φεβρουάριο και σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato, πουλήθηκαν στην Ευρώπη συνολικά 794.576 αυτοκίνητα, 5,4% λιγότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Παρά την πτώση της αγοράς κάποιες κατηγορίες κινήθηκαν ανοδικά και δεν είναι άλλες από αυτές των PHEVs (Plug-In Hybrid Vehicles) και BEVs (Battery Electric Vehicles). Η αγορά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων επιδοτείται σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και αυτό αν μη τι άλλο μειώνει το μειονέκτημα των πιο ακριβών τιμών τους.
Συνολικά το μερίδιο αγοράς των PHEVs και BEVs φτάνει το 20%, που είναι μεγάλο και γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αν αναλογιστεί κανείς πως το αντίστοιχο των diesel είναι 21%. Σε απόλυτα νούμερα στην Ευρώπη πουλήθηκαν 87.400 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αύξηση της τάξης του 77% σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ τα plug-in υβριδικά ήταν 67.400, δηλαδή περίπου 6% περισσότερα σε σχέση με πέρυσι.
Κυρίαρχα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου είναι φυσικά αυτά με κινητήρες βενζίνης, ενώ από πλευράς τύπου αμαξώματος κανείς δεν αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία των SUV.