Στο υψηλότερο ποσοστό της τελευταίας πενταετίας διαμορφώθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2022, με τους καταναλωτές να αναζητούν οικονομικότερες επιλογές στις αγορές τους ως αντίδοτο στην ακρίβεια.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων ΙRI, οι πωλήσεις των private label προϊόντων αυξήθηκαν κατά 16,4% μέσα σε έναν χρόνο και το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 16,3% έναντι 14,8% το 2021. Υπενθυμίζεται ότι το ρεκόρ στην ελληνική αγορά είχε καταγραφεί το 2014 όταν το μερίδιο των συγκεκριμένων προϊόντων είχε φτάσει το 19%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, φέρουν το εμπορικό τους σήμα και παραδοσιακά είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων. Αν και η επιβάρυνση από τις πληθωριστικές πιέσεις είναι μεγαλύτερη καθώς η αρχική τους τιμή είναι μικρότερη και αντίθετα με τα επώνυμα προϊόντα η αύξηση του κόστους δεν «καλύπτεται» μέσω των προσφορών, εντούτοις παραμένουν συνήθως οικονομικότερες επιλογές.



Πηγή