Ειδικοί εξηγούν στο LIVE NEWS ότι το πλοίο που βυθίστηκε φτιάχτηκε στην Αίγυπτο και όπως λέει ο κατασκευαστής, πήρε εντολή να κάνει περικοπές για να ρίξει όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος.

«Είναι ενδιαφέρον ότι ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι η τράτα δεν κατασκευάστηκε σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες κατηγορίας όπως είχε ζητήσει ο πελάτης, προκειμένου να διατηρήσει το συνολικό κόστος στο ελάχιστο. Ωστόσο, ο ίδιος πελάτης είχε επιμείνει ότι το σκάφος θα μπορούσε να λειτουργεί ακόμη και κάτω από τις χειρότερες θαλάσσιες συνθήκες».

Στο επικίνδυνο ψαράδικο στριμώχτηκαν εκατοντάδες μετανάστες. Η φωτογραφία δείχνει πως λίγο πριν βυθιστεί ανοιχτά της Πύλου υπάρχει διαθέσιμος χώρος για 125 άτομα. Το ένα δίπλα στο άλλο στο κατάστρωμα.

Όπως φαίνεται στο σχεδιάγραμμα του πλοίου, στο δεύτερο αμπάρι υπάρχει ένα ψυγείο για ψάρια 57 τετραγωνικών μέτρων ή 100 κυβικών μέτρων σε όγκο.

Αν υποθέσουμε ότι ένας άνθρωπος καθιστός καταλαμβάνει 1 τετραγωνικό μέτρο, μπορούμε να σκεφτούμε ότι στο αμπάρι κάθονταν 60-70 άνθρωποι και ίσως άλλοι 30-40 στις καμπίνες του πληρώματος. Συνολικά με τα αμπάρια γεμάτα ασφυκτικά είναι πιθανό να βρίσκονταν μέσα 300 παγιδευμένοι μετανάστες.

Στην Ελλάδα, σκάφη όπως αυτό του πολύνεκρου ναυαγίου δεν υπάρχουν.

Η αυτοψία του LIVE NEWS

Το MEGA με τις κάμερες του LIVE NEWS ανεβαίνει σε τράτες για να πάρει ενδεικτικά μια γεύση από τους χώρους και τις συνθήκες που επικρατούν σε τέτοιου είδους σκάφη.

«Είμαστε εδώ δύο λεπτά και θέλουμε να βγούμε έξω. Φαντάσου να τους έχεις αυτούς τους ανθρώπους μέσα», ανέφερε ο Νίκος Λεμπέσης, κυβερνήτης αλιευτικού σκάφους.

Ο καπετάνιος του αλιευτικού στη Θεσσαλονίκη μας δείχνει τους χώρους και μας εξηγεί.

Το σκάφος που βρίσκεται η κάμερα του LIVE NEWS είναι μικρότερο και χαμηλότερο σε ύψος από το αντίστοιχο του ναυαγίου αλλά απολύτως ασφαλές.

Το πώς είναι στην πράξη ένα μικρό αμπάρι ψαροκάικου φαίνεται και στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου.

«Μέσα σε αυτόν τον χώρο μπορείς να βάλεις 1340 άτομα», είπε ο Νίκος Λεμπέσης, κυβερνήτης αλιευτικού σκάφους.

Όπως μας εξηγούν οι καπετάνιοι, πρόκειται για σκάφη που σχεδιάστηκαν για ψάρεμα και όχι για μεταφορές ανθρώπων σε μακρινά ταξίδια.

Οι αναλύσεις των εικόνων του πολύνεκρου ναυαγίου συνεχίζονται με τα στοιχεία που έρχονται στο φως να αποκαλύπτουν το έγκλημα σε όλες του, τις διαστάσεις.

«Εγώ το έχω κάνει αυτό το ταξίδι. Τα σκάφη αυτό είναι ένα ξύλινο παλιό σκάφος, το οποίο ήταν  υπερφορτωμένο. Καμία πρόβλεψη ασφαλείας δεν υπήρχε. Εγώ υποθέτω πως οι άνθρωποι μετακινήθηκαν και έτσι ήρθε τούμπα», δήλωσε ο κ. Λεμπέσης στο LIVE NEWS.

Δείτε φωτογραφίες



megatv.com