Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, στάθμευση σε σημείο που βρίσκεται ράμπα διάβασης ατόμων με αναπηρία, παράνομη αναστροφή και πεζοδρόμια που έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ. Αυτές είναι μερικές οδηγικές συμπεριφορές που έχουν γίνει ένα με την καθημερινότητα.
Σε δημόσια διαβούλευση για 3 εβδομάδες μπαίνει το νέο πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που σε κάποιες περιπτώσεις σε επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις οι οδηγοί θα χάνουν το δίπλωμα και θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις.
Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν την πιθανότητα τροχαίων ατυχημάτων, όπως το να περάσει κανείς με κόκκινο, οι οδηγοί θα εντοπίζονται θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα και διοικητικά μέτρα, όπως αφαίρεση διπλώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν ενοχοποιούνται πλέον τα οχήματα και δεν αφαιρούνται οι πινακίδες για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός.
Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους πολίτες. Παραβάσεις που χαρακτηρίζονται αντικοινωνικές θα επιφέρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα.
Σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας αυτό θεωρείται κανονικότητα. Πεζοδρόμια κατειλημμένα από αυτοκίνητα, με τους πεζούς, ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, γονείς με καρότσια να αναγκάζονται να βγουν στον δρόμο για να συνεχίζουν την διαδρομή τους.
Κράνη στα πατίνια και ποινές στους πεζούς
Με πρόστιμο όμως κινδυνεύουν και οι πεζοί που δεν τηρούν τους κώδικες κυκλοφορίας.
Υποχρεωτικό πλέον το κράνος και σε ποδήλατα, πατίνια ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές για τους μοτοσυκλετιστές που επιμένουν να μην φορούν, οι οποίοι πλέον θα εντοπίζονται εύκολα από τις κάμερες που θα τοποθετηθούν.
Mε τον νέο κώδικα, πλέον οι δικυκλιστές θα μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα όπου υπάρχουν δύο λωρίδες, αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα τριάντα χιλιόμετρα την ώρα και την προϋπόθεση να κρατούν ασφαλή απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα.