Η πανδημία εξακολουθεί να πλήττει με σφοδρότητα τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, που παρά την σχεδόν ολοκληρωτική κατάργηση των περιοριστικών μέτρων, παρέμεινε σε βαθιά ύφεση σε όλες τις κατηγορίες και τον περασμένο Ιούνιο.

Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχουν δεχθεί τα επιβατικά αυτοκίνητα με υστέρηση 6μήνου σε ποσοστό 44,2%, καθώς και τα καινούρια λεωφορεία που με 58,7% πτώση τον μήνα Ιούνιο, υπολείπονται κατά 46,1% των πωλήσεων του αντίστοιχου περσινού 6μήνου, όντας και σημάδι για την αρβητική πορεία του τουρισμού στην χώρα μας.

Συγκεκριμένα και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον
περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:

Καινούργια επιβατικά: 8.249-13.133 -37,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα): 786-814-3,4%
Καινούργια λεωφορεία: 19-46-58,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc): 4.889-5.097-4,1%

Καινούργια επιβατικά: 36.570-65.557-44,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα): 3.500-4.239-17,4%
Καινούργια λεωφορεία: 144-267-46,1%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc): 15.552-19.080 -18,5%

Όσον αφορά τις κατηγορίες, σημαντικά κερδισμένες εμφανίζονται αυτές των B & C SU, που αφαιρούν πωλήσεις κυρίως από το σύνολο της κατηγορίας Α (σούπερ μίνι), ενώ όσον αφορά το είδος καυσίμου, τα υβριδικά σύνολα έχουν σχεδόν 4πλασιάσει τα περσινά ποσοστά τους, κερδίζοντας πόντους από τους βενζινοκινητήρες.

Σε ανάλογα πτωτικά επίπεδα παραμένει και η αγορά στην ΕΕ (αποτελέσματα Μαΐου), όπου με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Μάιο ως εξής:

Μάιος 2020 Μάιος 2019 Μεταβολή Ιανουάριος –Μάιος2020 Ιανουάριος –Μάιος2019 Μεταβολή
ΕΕ(1) 581.161-1.217.259-52,3%-3.331.715-5.692.828-41,5%
ΕΕ 14(2) 515.851-1.078.841-52,2%-2.928.636-5.068.929 -42,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 603.565-1.260.449-52,1%-3.461.589-5.890.360-41,2%
Ελλάδα 4.497 13.832 -67,5%-28.321-52.424 -46,0%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή