Ξεκινά η παραγωγή για τρία νέα μοντέλα της οικογένειας BMW Σειράς 8 στο εργοστάσιο του Group στο Dingolfing. Πρόκειται για τη νέα Σειρά 8 Gran Coupé, τη νέα M8 Competition Coupé και τη νέα M8 Competition Cabrio. Αυτό ανεβάζει το συνολικό αριθμό των εκδόσεων πολυτελών σπορ coupé που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Κάτω Βαυαρίας σε πέντε, με το έκτο μέλος της οικογένειας ήδη να διαφαίνεται στον ορίζοντα. Είναι η M8 Gran Coupé, που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της αργότερα μέσα στη χρονιά, ενώ το εργοστάσιο του Dingolfing προάγεται σε πρωταρχική μονάδα παραγωγής πολυτελών οχημάτων της μάρκας.

Η νέα BMW Σειρά 8 Gran Coupé

Η νέα Σειρά 8 Gran Coupé προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων. Το τετράθυρο μοντέλο είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο που συνδυάζει ευρυχωρία στο πίσω τμήμα με όλα τα πλεονεκτήματα ενός πολυτελούς sedan. Η Gran Coupé είναι 231 χλστ. μακρύτερη και 61 χλστ. ψηλότερη από το απλό Coupé. Ο φαρδύτερος κατά 28 χλστ. πίσω άξονας θέτει ένα νέο ρεκόρ παραγωγής, καθώς κανένα άλλο όχημα της μάρκας δεν έχει φαρδύτερο πίσω άξονα.

Η πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή, που διατίθεται αποκλειστικά για τη νέα Σειρά 8 Gran Coupé, δημιουργεί μία συνεχόμενη διάφανη επιφάνεια από το εμπρός μέχρι το πίσω παρμπρίζ. Για να επιτυγχάνεται άριστη ενσωμάτωση στην οροφή του οχήματος, αυτή τοποθετείται ήδη από το βαφείο. Ωστόσο, το πρόσθετο βάρος της τετράθυρης έκδοσης, περίπου 70 κιλά πλέον της Σειράς 8 Coupé, είναι μέτριο, χάρη σε ένα ευφυές μείγμα υλικών, με πόρτες και πτέρυγες από αλουμίνιο και κάλυμμα πορτμπαγκάζ από πλαστικό SMC.

Η ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κορυφαίας άνεσης σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων γίνεται καλύτερα αντιληπτή στα πίσω καθίσματα της 8 Gran Coupé, που είναι σχεδιασμένα ως ανεξάρτητα, με δύο ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Η νέα Σειρά 8 Gran Coupé θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Dingolfing, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις Σειρά 5, 7 και τις υπόλοιπες εκδόσεις της Σειράς 8. Η Gran Coupé αναμένεται να έχει τη μερίδα του λέοντος στην παραγωγή της Σειράς 8, συγκεντρώνοντας το μισό και πλέον όγκου της συνολικής παραγωγής της Σειράς. Το πολυτελές σπορ coupé αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλές στις ΗΠΑ, όπου εκτιμάται ότι θα διεκδικήσει σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων, με 2η και 3η αντίστοιχα την περιοχή της Μ. Ανατολής και την αγορά της Μ. Βρετανίας.

Οι τρεις εκδόσεις κινητήρων που θα διατίθενται για την Σειρά 8 Gran Coupé από το φθινόπωρο του 2019 που θα λανσαριστεί στην αγορά, αντανακλούν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του πολυτελούς μοντέλου. Εκτός από τον κορυφαίο της γκάμας 8κύλινδρο βενζινοκινητήρα 4.4 λίτρων (530 ίππων) και έναν  6κύλινδρο σε σειρά diesel 320 ίππων με εντυπωσιακή ροπή, ένας υψηλόστροφος 3.0λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας με μέγιστη ισχύ 340 ίππων διατίθεται τώρα για πρώτη φορά.

Νέες BMW M8 Competition Coupé και Cabrio

Στην κορυφή της γκάμας οχημάτων υψηλών επιδόσεων της Σειράς 8 βρίσκεται οι νέες M8 Competition Coupé και M8 Competition Cabrio. Με αυτά τα σούπερ σπορ αυτοκίνητα, το εργοστάσιο του Dingolfing ξεκινά ένα νέο εγχείρημα στο τμήμα υψηλών επιδόσεων της πολυτελούς κατηγορίας.

Ο ισχυρότερος κινητήρας στη γκάμα του Group αποδίδει 625 ίππους. Ο V8 κινητήρας 4,4 λίτρων επιταχύνει την M8 Competition Coupé από 0 στα 100 χλμ σε 3,2 δλ. Σε συνδυασμό με το M Driver’s Package που προσφέρεται προαιρετικά, η τελική ταχύτητα πριν τον ηλεκτρονικό κόφτη αγγίζει τα 305 χλμ./ώρα.

Το εσωτερικό της BMW M από το Dingolfing συνδυάζει το σπορ χαρακτήρα ενός οχήματος υψηλών επιδόσεων με το πολυτελές περιβάλλον που διαμορφώνεται μέσα από κομψές λεπτομέρειες και τη σχολαστική ποιότητα κατασκευής. Ανάμεσα στα στοιχεία ταυτότητας της νέας M8 Coupé είναι το χαρακτηριστικό περίγραμμα (double-bubble) της οροφής από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), που κατασκευάζεται με μία πρωτοποριακή διαδικασία υγρής συμπίεσης στο εργοστάσιο του Dingolfing.

Περίπου 60 M8 φεύγουν από το συγκεκριμένο εργοστάσιο καθημερινά. Κάθε όχημα περνά από ένα τελικό έλεγχο ποιότητας στην πίστα του εργοστασίου πριν την παράδοση.

Οι περισσότερες πωλήσεις του πολυτελούς σπορ coupé αναμένεται να σημειωθούν στις ΗΠΑ, με ποσοστό που θα υπερβαίνει το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεων.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή