Η Peugeot ετοιμάζεται να ανοίξει ένα καινούργιο κεφάλαιο στην ιστορία των GTi, περνώντας στην ηλεκτρική εποχή. Και αυτό γιατί το μελλοντικό 208, που αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας, θα αποτελέσει τη βάση για τη συνέχεια της σπορ παράδοσης της γαλλικής μάρκας, χωρίς τη βοήθεια κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η στρατηγική αυτή επιβεβαιώθηκε μέσα από δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Peugeot, Αλέν Φαβέ, ο οποίος ξεκαθάρισε πως το GTi δεν αντιμετωπίζεται ως μια νοσταλγική αναφορά στο παρελθόν, αλλά ως βασικό στοιχείο της ταυτότητας της μάρκας και της σχέσης της με την οδηγική απόλαυση.
Σε ένα περιβάλλον αυστηρών κανονισμών και αυξανόμενου κόστους εξέλιξης, η Peugeot θεωρεί πως η ηλεκτροκίνηση προσφέρει πλέον τα εργαλεία για να διατηρηθεί ο σπορ χαρακτήρας με σύγχρονους όρους.
Η αρχή έγινε με το e-208 GTi, το οποίο σηματοδότησε την επίσημη επιστροφή της γνωστής επωνυμίας μετά από σχεδόν δέκα χρόνια απουσίας. Με ισχύ 280 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δεύτερα και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το ηλεκτρικό hot hatch τοποθετείται ξεκάθαρα απέναντι στη νέα γενιά σπορ ηλεκτρικών της κατηγορίας.

Το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα τον Ιούνιο, στο περιθώριο του 24 Ωρών του Le Mans, μια επιλογή με έντονο συμβολισμό για τη μάρκα. Η λίστα των παραγγελιών αναμένεται να ανοίξει μέσα στο 2026, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται προς το τέλος της ίδιας χρονιάς, ενώ η επόμενη γενιά του 208 έχει ήδη χρονικό ορίζοντα το 2028.
Παρά τη σαφή στροφή προς το μέλλον, η σχεδιαστική και ιδεολογική κληρονομιά των ιστορικών GTi παραμένει παρούσα. Οι αναφορές στο εμβληματικό 205 GTi λειτουργούν περισσότερο ως γέφυρα με το παρελθόν παρά ως αντιγραφή του.
Για την Peugeot, το στοίχημα είναι ξεκάθαρο, καθώς θέλει να αποδείξει πως ένα ηλεκτρικό GTi μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα.















