Τα SUV είναι χωρίς καμία αμφιβολία η κατηγορία αυτοκινήτων που κυριαρχεί την τελευταία δεκαετία στις προτιμήσεις των καταναλωτών, χωρίς μάλιστα να εμφανίζει σημάδια κόπωσης με την πάροδο του χρόνου.
Απεναντίας. Συνεχώς παρουσιάζονται καινούργια μοντέλα και μάλιστα σε όλα τα μεγέθη, ενώ ακόμα και αυτά με άλλου τύπου αμαξώματα προσπαθούν να αποκτήσουν σχεδιαστικά κάτι από την αύρα τους.
Το ερώτημα είναι τι μπορεί να φρενάρει την επέλαση των SUV και η απάντηση σε αυτό είναι η ηλεκτροκίνηση. Και μπορεί τα πιο πολλά EVs που πωλούνται σήμερα να είναι SUV -ο λόγος είναι πως εξαιτίας της απόστασής τους από το έδαφος το ύψος του δαπέδου όπου τοποθετείται η μπαταρία ενοχλεί λιγότερο- αλλά στο μέλλον αυτό υπάρχει (πολύ) μεγάλη πιθανότητα να αλλάξει.
Και η αιτία θα είναι η κακή αεροδυναμική τους που περιορίζει την αυτονομία τους σε σχέση με πιο καλά σε αυτόν τον τομέα σχήματα. Η συνέπεια θα είναι πως για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της αυτονομίας θα επιλέγονται για τα SUV μεγαλύτερες μπαταρίες, θα αυξάνεται το βάρος και θα επηρεάζονται αρνητικά τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά, ενώ θα ανεβαίνουν και οι τιμές τους.
Θα δημιουργηθεί δηλαδή ένας φαύλος κύκλος που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς θα οδηγήσει σε μια σταδιακή πτώση της δημοτικότητάς τους και του ύψους των πωλήσεών τους. Κάτι που αναμένεται να γίνει, με βάση τα νυν δεδομένα, προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.