Οι υποδομές παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, καθώς χωρίς αυτές οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν πάντα το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» και τα μεγάλα ταξίδια με τα EVs δεν θα είναι εύκολα.

Προκειμένου λοιπόν να δώσει λύση σε αυτό το ζήτημα η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε ένα νόμο ο οποίος λύνει το ζήτημα της πρόσβασης σε ταχυφορτιστές στις μεγάλες οδικές αρτηρίες της Ευρώπης.

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο αυτό θα πρέπει σε αυτούς τους δρόμους να υπάρχουν σταθμοί φόρτισης με ισχύ τουλάχιστον 150 kW κάθε 60 χιλιόμετρα, απόσταση ικανή για να εξασφαλίσει ένα άνετο ταξίδι μιας και δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης φόρτισης.

Επιπρόσθετα ο νόμος αυτός ορίζει πως η πληρωμή της αξίας της φόρτισης θα μπορεί να γίνεται ανέπαφα, χωρίς ο οδηγός να έχει από πριν εγγραφεί στην πλατφόρμα κάποιας συγκεκριμένης εταιρείας. Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και για την τιμολόγηση.

Σημαντικό είναι πως η Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει και φορτιστές 350 kW επίσης κάθε 60 χιλιόμετρα στους κύριους και κάθε 100 χιλιόμετρα στους δευτερεύοντες δρόμους για τη χρήση από ηλεκτρικά φορτηγά.

Με τον ίδιο νόμο προβλέπονται και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου, τόσο για επιβατικά όσο και για φορτηγά, κάθε 200 χιλιόμετρα.



Πηγή