Το βίντεο δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία στις 23:03:04 την Τρίτη 28/02/2023 και έχει συνολική διάρκεια 49 δευτερόλεπτα.
Δείχνει δύο μηχανές, βαγόνια, πλατφόρμες, λαμαρίνες και βαγόνια με κοντέινερ.
Κατεπείγουσα έρευνα για τα βίντεο
Την ίδια ώρα, οι συγγενείς βάζουν ερωτήματα για τον χρόνο που βγήκαν τα βίντεο στο φως. Παράλληλα, πραγματογνώμονες και συγγενείς βάζουν και θέμα γνησιότητα του υλικού της δικογραφίας.
Κατεπείγουσα έρευνα για τα βίντεο που παραδόθηκαν διεξάγεται με εντολή του εφέτη ανακριτή Λάρισας για να ελεγχθεί το υλικό, ενώ βαριές ευθύνες σε ΟΣΕ και Hellenic Train δείχνει το επίσημο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
«Χωρίς ενδοεπικοινωνία τα τρένα, υποστελεχωμένος ο ΟΣΕ σύμφωνα με το πόρισμα που θα δοθεί στη δημοσιότητα, με τους επιστήμονες πάντως να μην δίνουν σαφή απάντηση για το τι προκάλεσε την έκρηξη», γράφει το Newsit.
Ως γενικό συμπέρασμα της έκθεσης προκύπτει ότι όλα πήγαν λάθος και όλα πρέπει να αλλάξουν, καθώς ως τώρα τα βήματα προσαρμογής είναι λίγα.
«Γιατί τώρα;»
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, η δημοσιογράφος Ιωάννα Μάνδρου λέει:
«Ο εφέτης ανακριτής έχει ζητήσει σήμερα με κατεπείγον έγγραφό του, τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για αυτά τα τρία βίντεο, τρία είναι τα βίντεο, εγώ δεν ξέρω για τέταρτο. Αυτά που είναι στην ανάκριση είναι τρία βίντεο για τα οποία ο εφέτης ανακριτής έδωσε εντολή να τα διερευνήσουν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι έχουν γνωματεύσει και για το θέμα της έκρηξης. Δικαστικές πηγές λένε ότι οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, όταν υπάρχουν ερωτήματα στην ανακριτική διαδικασία, ρωτούνται πρώτοι. Δεν σημαίνει ότι ο ανακριτής μπορεί να μείνει μόνος σε αυτούς, μπορεί να το στείλει στο τμήμα εγκληματολογικών ερευνών της ΕΛ.ΑΣ».
«Εδώ προκύπτουν δύο ερωτηματικά. Το πρώτο είναι γιατί τώρα. Αυτό είναι ένα τεράστιο ερώτημα το οποίο πρέπει να απαντηθεί από την πλευρά της εταιρίας. (…) Το δεύτερο κρίσιμο ερώτημα είναι αν αυτά τα βίντεο, είναι γνήσια ή όχι», συμπληρώνει.
Για το θέμα μίλησε και η δημοσιογράφος Χριστίνα Κοραή.
«Όλα τα πορίσματα, και του Πολυτεχνείου και του εθνικού οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, τα οποία περιμέναμε να παραδοθούν έως τις 27 Φεβρουαρίου, πάνε πίσω και μπορεί να πάνε πίσω και έναν – δύο μήνες διότι οι δύο επιτροπές θα πάρουν τα βίντεο και θα τα ελέγξουν από τη δική τους πλευρά για να τα συνδέσουν ή να τα αποσυνδέσουν από τα δικά τους πορίσματα».