Τα όσα συνέβησαν στο σταθμό της Λάρισας εκείνη τη «μαύρη» νύχτα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και είχαν ως αποτέλεσμα, όχι μόνο να καθυστερήσει η αναχώρηση του μοιραίου Intercity, αλλά και ένα από τα πρόσωπα κλειδιά που ίσως λόγω εμπειρίας θα μπορούσε να είχε καταλάβει έγκαιρα το λάθος που είχε γίνει στην πορεία του τρένου, να μην βρίσκεται στο βαγόνι που θα έπρεπε.
Ο έμπειρος ελεγκτής όπως θα δούμε, που σκοτώθηκε στα Τέμπη, δεν ήταν στο πρώτο βαγόνι όπως θα έπρεπε αλλά στα πιο πίσω, καθώς προσπαθούσε να εντοπίσει ένα μεθυσμένο άντρα που είχε καταφέρει να τρυπώσει στη μοιραία αμαξοστοιχία, χωρίς να έχει κόψει εισιτήριο.
Ο Κώστας Λακαφώσης, πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, μιλώντας στο Live News εξήγησε πως μέχρι το 2019 που άλλαξε ο νόμος ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας ήταν αυτός που μιλάει με τους συρμούς και συντονίζει.
«Αυτό άλλαξε από το 2019. Εκείνη την ώρα, ο ελεγκτής μαζί με ένα ακόμη έψαχνε τον λαθρεπιβάτη σε όλο το τρένο, και σύμφωνα με μαρτυρίες άλλων, τον βρίσκουν κα τον οδηγούν στο πρώτο βαγόνι. Μάλιστα, σύμφωνα με τις μαρτυρίες η σύγκρουση του τρένου θα τους βρει την ώρα που περνούσαν από τον διάδρομο του κυλικείου».
Στην εκπομπή Live News και στον Νίκο Ευαγγελάτο μίλησε η Ρούλα Τζοβαρά, αδελφή του ελεγκτή και θύμα των Τεμπών.
«Τον προϊστάμενο τον έκαναν αεροσυνοδό εδάφους. Αν είχαν τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας δεν θα είχε γίνει τίποτα. Κόντευε τα 29 χρόνια στην δουλειά. Ο Γιάννης ήθελε να φύγει από την έλλειψή προσωπικού. Την τελευταία φορά μου είπε πως τα τρένα δεν έμπαιναν στις γραμμές, το λογισμικό που αγοράστηκε δεν τα ήταν συμβατό με της γραμμής. Δεν ήταν η κακιά η ώρα, ήταν τόσο υποβαθμισμένος ο ρόλος του Γιάννη. Ήξερα από την αρχή ότι ο Γιάννης εάν καταλάβαινε θα σταματούσε το τρένο. Δεν ήθελε να το κάνει το δρομολόγιο αυτό, γατί δεν υπήρχε τίποτα, και το φοβόταν. Να δικαιωθούμε, όχι μόνο για εμάς, αλλά γιατί δεν θέλουμε να το ζήσουν άλλοι. Περνάμε τόσα κάθε μέρα και μας σταυρώνουν. Δεν λέγαμε γιατί να γίνει σε εμάς, αλλά γιατί να γίνει το 2023».