Ο κ. Μαρακάκης μίλησε για την έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη και τα «θολά» σημεία της έρευνας.
«Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι στην δικογραφία οι διάλογοι δεν είναι αλλοιωμένοι, η απομαγνητοφώνηση είναι πλήρης, και γνωρίζουμε ότι δεν είναι αυτό που έχουμε ακούσει τις πρώτες μέρες. Υπάρχει ένας συγκεκριμένος διάλογος με τον μηχανοδηγό της 62 (της επιβατικής) και μόλις ολοκληρώνεται ο διάλογος με τον μηχανοδηγό της 62, ο οποίος δεν απευθύνεται στον σταθμάρχη με το μικρό του όνομα ούτε αντίστοιχα και ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό με το μικρό του όνομα», είπε αρχικά.
Και συνέχισε ο κ. Μαρακάκης: «Αρχίζει ένας άλλος διάλογος με έναν μηχανοδηγό μιας άλλης τοπικής αμαξοστοιχίας, η οποία φαίνεται πως παίρνει σειρά, είναι ο αμέσως επόμενος και εκεί ο ένας απευθύνεται στον άλλον με το μικρό του όνομα. Εκεί έχει γίνει η κοπτοραπτική. Ωστόσο όταν το άκουσα μου φάνηκε ότι ήταν κάτι για μιντιακή κατανάλωση και δεν θα επηρέαζε την ανάκριση. Τώρα εκτιμάται η γκέλα και ο αντίκτυπος αυτής της κοπτοραπτικής».
Αναφορικά με το πώς διαχειρίζεται η κυβέρνηση το ζήτημα, ο κ. Μαρακάκης υπογράμμισε χαρακτηριστικά πως, «σε ό,τι αφορά στα ζητήματα που έχουν προκύψει και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η κυβέρνηση έχει στυλώσει τα πόδια και να θεωρείται σε αυτή την φάση που δεν έχει ολοκληρωθεί η ανάκριση, ότι όσοι υποστηρίζουν ότι η έκρηξη που δεν δικαιολογείται από την σύγκρουση των δύο μηχανών και φαίνεται από άλλα πράγματα, ότι είναι συνωμοσιολόγοι. Δεν υπάρχει μόνο η πραγματογνωμοσύνη του διορισμένου πραγματογνώμονα υπάρχουν και οι τεχνικές εκθέσεις ειδικών, και δεν έχει κλείσει ακόμα η ανάκριση. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρείται σενάριο επιστημονικής φαντασίας τα περί εκρήξεως».
Και προσέθεσε: «Δεύτερον, πριν από 15 μέρες διαπιστώσαμε από ένα συγκυριακό γεγονός, και προέκυψε ότι κάποιοι εργολάβοι κατέθεσαν πως μετά από 203 μέρες από το δυστύχημα μετέφεραν σε ιδιωτικό οικόπεδο, και όχι στο Κουλούρι περισσότερα από 300 κυβικά χώμα από το σημείο και τον χώρο όπου κατέληξαν τα δύο βαγόνια μετά την σύγκρουση. Αυτό ήρθε τώρα σε γνώση της ανάκρισης. Θα ζητηθεί χημικός έλεγχος αλλά έχει περάσει ένας χρόνος. Αυτό το χώμα έχει χαρακτηριστεί με βάση τις καταθέσεις των μαρτύρων «άχρηστο» από την διαχείριση της χρήσης – δηλαδή την Πυροσβεστική – αναρωτιόμαστε αν αυτό έγινε από αμέλεια ή αν είναι ύποπτο. Και αυτό αξιολογείται».
«Προκύπτει και από τις ιατροδικαστικές και από τα στοιχεία ότι οι περισσότεροι έχασαν την ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς. Είναι δυνατόν ένα έθνος να μην ενδιαφέρεται για την έρευνα, για να δούμε εάν τα 27 άτομα που «έφυγαν», ήταν από την σύγκρουση ή από την φωτιά από την έκρηξη; Εκτιμώ πως τα άτομα αυτά «έφυγαν» από την φωτιά. Αυτός είναι και ο λόγος ποιοί ο ανακριτής διέταξε να φύγει το υλικό στο εξωτερικό στην προμηθεύτρια εταιρεία για τα καταγραφικά για να φανεί και να προκύψει εάν σε κάποιον από τους σταθμούς φορτώθηκε υλικό που μπορεί να παραπέμπει σε παλέτες με διαλύτες και φυσικά η ανάλυση και οι φωτογραφίες από την στιγμή της έκρηξης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι έγινε έκρηξη περί τα 100 μέτρα. Είναι δυνατόν να μην ενδιαφέρει την Ελλάδα και κυρίως την κυβέρνηση εάν υπάρχει κάτι ύποπτο πίσω από αυτό; Δεν είπε κανείς ότι έβαλε το ξυλόλιο η κυβέρνηση πάνω στο τρένο. Μιλάμε για παραλείψεις που έγιναν τις πρώτες μέρες της έρευνας και για σενάριο το ότι είναι σφάλμα εκ προοιμίου να θεωρείται συνωμοσία», κατέληξε ο δικηγόρος των οικογενειών θυμάτων της τραγωδίας.