Η πρώτη γεύση που άφησε η περασμένη εβδομάδα είναι ότι τα θέματα που «έπεσαν» ήταν λογικά και προσεκτικά επιλεγμένα, χωρίς εκπλήξεις και αμφίσημα ερωτήματα. Ωστόσο, οι μαθητές φαίνεται ότι δυσκολεύτηκαν με τη νέα μορφή των εξετάσεων, ειδικά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Και σε αυτό το μάθημα έχουμε άλλη μια πρωτιά, καθώς η Νεοελληνική Γλώσσα εξετάστηκε μαζί με τη Λογοτεχνία, ενώ απαιτητικό ήταν το θέμα της έκθεσης.

Ένα απρόοπτο υπήρξε στο μάθημα της Βιολογίας για τους υποψηφίους των Εσπερινών Λυκείων, όπου ακυρώθηκαν δύο υποερωτήματα και η βαθμολογία τους θα κατανεμηθεί στα υπόλοιπα.

Πάντως, ήδη, οι εκπαιδευτικοί έχουν εξάγει κάποια συμπεράσματα και εκτιμήσεις για την πορεία των φετινών βάσεων, ενώ την ίδια ώρα απομένει ακόμα μια εβδομάδα εξετάσεων και με σημαντικά μαθήματα για την κατεύθυνση των Θετικών Επιστημών.

Διπλή τάση στις βάσεις

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι βάσεις αναμένεται να ακολουθήσουν διπλή διαδρομή: οι βάσεις για τις σχολές υψηλής ζήτησης αναμένεται να κινηθούν ανοδικά, ενώ οι μεσαίες και οι χαμηλόβαθμες σχολές θα έχουν καθοδική τάση.

Αυτό θα συμβεί, γιατί μέχρι στιγμής τα θέματα κρίνονται ότι δεν ωθούν τους υποψήφιους σε επιδόσεις κάτω από τη βάση, ενώ παράλληλα βοηθούν τους καλούς μαθητές να ξεχωρίσουν.

Γενικότερα, πάντως, αναμένεται μια ελαφρώς ανοδική τάση, λόγω της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας.  Τα μαθήματα αυτά συνήθως ήταν δυσκολότερα και οδηγούσαν σε πτωτική πορεία των βάσεων γιατί οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων σε αυτά ήταν χαμηλές.

Τα μαθήματα αυτά ήταν τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά και η Οικονομία για το 4ο. Φέτος, όμως, τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα έχουν δηλαδή τη ίδια βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας.

Όσον αφορά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που είναι κοινό σε όλες τις κατευθύνσεις, όπως εξηγεί στο «Βήμα» ο εκπαιδευτικός Γ. Χατζητέγας, «η νέα δομή της διαδικασίας δυσκόλεψε τους υποψηφίους και οι πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν ότι εφέτος θα έχουμε χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι στο συγκεκριμένο μάθημα».

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα τέσσερα επιστημονικά πεδία

Στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ίσως να έχουμε μια μικρή τάση υποχώρησης των βάσεων, αλλά για να γίνει συνολική εκτίμηση απαιτούνται και τα μαθήματα αυτής της εβδομάδας.

Στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα δυσκόλεψαν τους υποψήφιους. Καλή εικόνα αναμένεται να έχουν τα γραπτά της Κοινωνιολογίας, τα οποία όμως κρίνονται απαιτητικά. Για το συγκεκριμένο μάθημα, δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση με άλλη χρονιά, καθώς εξετάζεται για πρώτη φορά – και τελευταία, όπως φαίνεται, καθώς το μάθημα θα αντικατασταθεί από τα Λατινικά για την επόμενη σχολική χρονιά.

Τα Μαθηματικά του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου δεν δυσκόλεψαν καθόλου τους μαθητές και έτσι αναμένονται υψηλές βαθμολογίες. Ειδικά, για το 2ο πεδίο, αυτό των Πολυτεχνικών και Θετικών Σχολών, πολλά θα κριθούν και από την εξέταση των μαθημάτων της Φυσικής και της Χημείας την εβδομάδα που έρχεται.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο, βατά ήταν τα θέματα στη Βιολογία. Εκκρεμεί βέβαια η εξέταση των προαναφερθέντων μαθημάτων και φυσικά η ζήτηση για τις Ιατρικές Σχολές είναι παραδοσιακά υψηλή.

Τέλος, για το 4ο πεδίο των Οικονομικών Σχολών θα υπάρχει καλύτερη εικόνα την ερχόμενη εβδομάδα. Πάντως, αναμένεται να παρατηρηθούν αυξομειώσεις μεταξύ των τμημάτων.

Βαθμολογίες και μηχανογραφικά

Τα πρώτα αποτελέσματα των Πανελλαδικών θα πρέπει να αναμένονται γύρω στις 10 Ιουλίου (μέχρι 22-23 του μήνα για τα ειδικά μαθήματα).

Η διαδικασία της κατάθεσης των μηχανογραφικών αναμένεται να «τραβήξει».

Σύμφωνα με τα στοιχεία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα εισαχθούν 77.970 υποψήφιοι (από σύνολο περίπου 100.000), όσοι δηλαδή και πέρυσι, ώστε να μην επηρεαστούν περαιτέρω οι υποψήφιοι εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

aftodioikisi.gr



agrinio24.gr