Θύμα «συνωμοσίας και προδοσίας» δηλώνει ο πρώην επικεφαλής της Nissan, που κρατείται σε φυλακή του Τόκιο για οικονομικές ατασθαλίες, δείχνοντας στελέχη της Nissan που αντιτίθενται, κατά τον ίδιο, στο σχέδιό του για την ενοποίηση της Renault και των συμμάχων της στην Ιαπωνία.
Οι δηλώσεις του Κάρλος Γκοσν έγιναν στην πρώτη του συνέντευξή του που δόθηκε στη φυλακή, μετά τη σύλληψή του στις 19 Νοεμβρίου, η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα στην ιαπωνική οικονομική εφημερίδα Nikkei.
«Το σχέδιο ενοποίησης» της Renault, της Nissan και της Mitsubishi Motors είχε συζητηθεί με τον επικεφαλής της Nissan Χιρότο Σαϊκάουα τον Σεπτέμβριο του 2018, δήλωσε ο 64χρονος Γκοσν, σημειώνοντας πως δεν έχει «καμία αμφιβολία» για το γεγονός ότι οι κατηγορίες σε βάρος του, τις οποίες απέρριψε εκ νέου, είναι το αποτέλεσμα «συνωμοσίας και προδοσίας».
Η Nissan αντέδρασε άμεσα, θυμίζοντας ότι ο κ. Σαϊκάουα έχει «ήδη απορρίψει κατηγορηματικά την έννοια του ‘πραξικοπήματος’». Η εσωτερική έρευνα που διεξάγεται από τον όμιλο από το καλοκαίρι του 2018 «έχει φέρει στο φως σημαντικά και πειστικά στοιχεία υπεξαίρεσης», πρόσθεσε η ιαπωνική εταιρία σε ανακοίνωσή της προς το Γαλλικό Πρακτορείο, όπως αναμεταδίδει το ΑΜΠΕ.
Στη συνέντευξή του, ο πρώην μεγιστάνας της αυτοκινητοβιομηχανίας απέρριψε τις κατηγορίες που χαρακτηρίζουν «δικτατορία» τη 19ετή κυριαρχία του. «Ο κόσμος έχουν μεταφράσει την ισχυρή ηγεσία ως δικτατορία, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα για να απαλλαγούν από εμένα» δήλωσε.
Ο Κάρλος Γκοσν βαρύνεται με τρεις κατηγορίες για απιστία και υποβολή εσφαλμένων στοιχείων για τα εισοδήματά του από μισθούς στις χρηματιστηριακές αρχές για την περίοδο 2010 έως 2018.
Στη μοναδική εμφάνισή του ενώπιον του δικαστηρίου στις 8 Ιανουαρίου, δήλωσε ότι κατηγορείται άδικα. Οι δικηγόροι του έχουν καταθέσει αρκετά αιτήματα για την αποφυλάκισή του με την καταβολή εγγύησης και περιοριστικούς όρους, αλλά η δικαιοσύνη τα απέρριψε, επικαλούμενη τον κίνδυνο απόκρυψης ή καταστροφής αποδεικτικών στοιχείων και διαφυγής.
Ο Γκοσν αποπέμφθηκε στα τέλη Νοεμβρίου από την προεδρία των διοικητικών συμβουλίων της Nissan και της Mitsubishi Motors. Την περασμένη εβδομάδα, παραιτήθηκε και από τον γαλλικό όμιλο Renault.