Η Suzuki έχει να επιδείξει μια μεγάλη ιστορία στα πρακτικά, ευέλικτα και οικονομικά αυτοκίνητα, ενώ πλέον δημιουργεί και μια παράδοση στον εξηλεκτρισμό. Η τελευταία γενιά του Swift είχε ευθύς εξαρχής υβριδική έκδοση, η οποία εξελίχθηκε και άλλο στα πλαίσια της ανανέωσής του, ενώ πλέον υβριδικές είναι όλες οι εκδόσεις όλων των μοντέλων της Suzuki, γεγονός που την καθιστά πρωτοπόρο στο συγκεκριμένο τομέα.
Το συνολικά αναβαθμισμένο και αποκλειστικά υβριδικό Suzuki Swift το διακρίνει κανείς άμεσα από την καινούργια, τρισδιάστατη μάσκα του με τη χαρακτηριστική λωρίδα χρωμίου. Η οποία του εξασφαλίζει μια πιο εμφατική και upper class εμφάνιση, ενώ η δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματός του τονίζει ακόμα περισσότερο το νεανικό, σύγχρονο και σπορτίφ χαρακτήρα του.
Το ίδιο ισχύει και για τις δίχρωμες, πρωτότυπες ζάντες αλουμινίου, ενώ ποιοτικός και μοντέρνος είναι ο διάκοσμος στο εσωτερικό, με το όμορφο τιμόνι και τον πίνακα οργάνων με τη χαρακτηριστική κυλινδρική σχεδίαση να ξεχωρίζουν. Ταυτόχρονα είναι και high tech, καθώς τα πάντα ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής των 7,0 ιντσών του συστήματος infotainment, που, όπως άλλωστε περιμένει κανείς από ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο σαν το Suzuki Swift, ενσωματώνει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphone. Το παρόν δίνουν τα Apple Car Play και Android Auto, καθώς και το Mirror Link, ενώ ο οδηγός ενημερώνεται συνεχώς μέσα από τις ενδείξεις μιας εξελιγμένης, έγχρωμης οθόνης TFT LCD των 4,2 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων.
Η Suzuki δεν θα μπορούσε παρά να δίνει πολύ μεγάλη έμφαση και στην ασφάλεια. Έτσι το νέο Swift από τη βασική κιόλας έκδοση διαθέτει τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας, κάτω από την τεχνολογική ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης Suzuki Safety Support που το καθιστά την ασφαλέστερη επιλογή της κατηγορίας του.
Ένα από τα συστήματα υποβοήθησης αποτελεί το προηγμένο σύστημα ανίχνευσης (DSBS), η λειτουργία του οποίου βασίζεται σε μια κάμερα και έναν αισθητήρα laser στο παρμπρίζ. Οι μηχανικοί της Suzuki, επιζητώντας την όσο το δυνατόν πιο άρτια λειτουργία και το μεγαλύτερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας, επέλεξαν το συγκεκριμένο συνδυασμό γιατί μια κάμερα αφενός υπερέχει στις μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις και αφετέρου μπορεί επίσης να ανιχνεύσει και πεζούς, ενώ ένας αισθητήρας laser υπερέχει σε μικρές αποστάσεις και διαθέτει καλύτερη νυχτερινή ανίχνευση.
Τόσο το DSBS όσο και το RBS, που χρησιμοποιεί ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ, ελέγχουν την περιοχή μπροστά από το Swift. Σε περίπτωση που εντοπιστεί ενδεχόμενο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα υπάρχει καταρχήν μια ηχητική προειδοποίηση και ακολουθεί ένα αυτόματο, ελαφρύ φρενάρισμα. Αν ο οδηγός επιβραδύνει η ισχύς του φρεναρίσματος ενισχύεται από το σύστημα, αν όχι ακολουθεί αυτόματο φρενάρισμα.
Τα άλλα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του Suzuki Safety Support είναι το Adaptive cruise control, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου καθώς και η αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των προβολέων.
Φυσικά το Swift έχει και άνετους χώρους, τόσο για τους επιβάτες του όσο και για τις αποσκευές τους, ενώ η άνεση ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τον πλήρη εξοπλισμό του, όσο και από τη λειτουργία της ανάρτησής του. Που καθιστά τις μετακινήσεις άνετες και ξεκούραστες τόσο μέσα στην πόλη, όπου ο οδηγός θα εκτιμήσει αφάνταστα την ευελιξία και την ευκολία παρκαρίσματός του -το μήκος είναι μόλις 3,845 μέτρα- όσο και στα ταξίδια.
Την άνεση του οδηγού πάντως την εξασφαλίζει και το προηγμένο υβριδικό σύστημα πρόωσης του νέου Swift. Ο καινούργιος κινητήρας των 1.200 κυβικών, που αποδίδει 83 ίππους και 107 Nm, ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες -μεταξύ άλλων μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, υψηλή σχέση συμπίεσης (13,0:1), αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψύξης εμβόλου- και υποστηρίζεται όποτε υπάρχει ανάγκη από το υβριδικό σύστημα ISG (μίζας γεννήτριας). To ISG ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία χωρητικότητας 10 Ah -μεγάλη αύξηση σε σχέση με τα 3 Ah της μπαταρίας της προηγούμενης γενιάς- για να αποδοθεί όταν υποβοηθάται ο κινητήρας βενζίνης.
Το αποτέλεσμα είναι το Swift να ξεχωρίζει με την άμεση απόκριση και επιτάχυνσή του σχεδόν από το ρελαντί, από την εξαιρετικά μικρή κατανάλωση καυσίμου του -μόλις 3,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα- και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων του. Τόσο χαμηλές που στην έκδοσή του με το χειροκίνητο κιβώτιο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το εξελιγμένο ήπια υβριδικό σύστημα πρόωσης συνδυάζεται τόσο με αυτόματο κιβώτιο CVT, που καθιστά το Swift ακόμα πιο άνετο μέσα στην πόλη αλλά και έξω από αυτήν, όσο και με την τετρακίνηση AllGrip που το κάνει μοναδική πρόταση στην κατηγορία.
Το ευχάριστο και σπορτίφ οδηγικό προφίλ του υβριδικού Swift με τα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά ολοκληρώνουν οι επιδόσεις του –0-100 χλμ./ ώρα σε 13,1 δεύτερα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα– ενώ η κορυφαία έκφρασή του είναι το Swift Sport, το ήπια υβριδικό σύστημα του οποίου είναι ένα ακόμα πιο εξελιγμένο των 48V. Ο turbo κινητήρας του των 1.400 κυβικών είναι δυνατός (129 ίπποι, 235 Nm), ιδιαίτερα οικονομικός και φιλικός προς το περιβάλλον (4,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 107 γραμμάρια CΟ2 το χιλιόμετρο) και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 9,1 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα).
Οι τιμές του Suzuki Swift Hybrid ξεκινούν από τις 13.140 ευρώ, ενώ διαθέσιμα είναι τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα GL, GL+ και GLX.
Όπως προαναφέραμε πέρα από το Swift αποκλειστικά υβριδικά είναι και όλα τα άλλα μοντέλα της Suzuki, από το μίνι της εταιρεία, το Ignis, μέχρι τα S-Cross και Vitara, επιβεβαιώνοντας έτσι την προσήλωση και των πρωτοπορία της ιαπωνικής εταιρείας στο δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό.