Η Alpine διεύρυνε τη γκάμα της με ένα νέο μοντέλο, το A290, που ναι μεν βασίζεται στο νέο και επίσης ηλεκτρικό Renault 5 αλλά έχει μια πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα δύο μοντέλα έχουν μεν το ίδιο μήκος αλλά αυτό της Alpine έχει αυξημένο πλάτος κατά 60 χιλιοστά. Από εκεί και πέρα υπάρχουν τονισμένα φτερά, μεγαλύτερες «φούστες» στα μαρσπιέ, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, μαύρος πίσω διαχύτης, ενώ δεν λείπουν και τα αισθητικά στοιχεία που παραπέμπουν στην αγωνιστική παράδοση και ιστορία της γαλλικής μάρκας. Όπως είναι για παράδειγμα το «Χ» στους προβολείς.

Παράλληλα το A290 διαθέτει ειδική ανάρτηση, εξελιγμένο κινητήρα, φρένα, ελαστικά και ήχους για μια πιο «ηλεκτρισμένη» οδηγική εμπειρία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alpine, Philippe Krief μάλιστα είπε πως το A290 έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να θυμίζει στους οδηγούς την A110, το σπορ κουπέ που είναι το άλλο μοντέλο της μάρκας από την επανεκκίνησή της το 2017.

ALPINE-A290-(6).jpg

Το ηλεκτρικό hot-hatch ζυγίζει μόλις 1.470 κιλά και έτσι είναι πιο ελαφρύ από το υβριδικό Renault Clio και το Mini Cooper SE. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων δεν ξεπερνούν μαζί τα 100 κιλά, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι και εδώ, όπως και στο Renault 5, με πολλαπλούς συνδέσμους αλλά και με πρόσθετα υδραυλικά bump stops και αντιστρεπτικές ράβδους για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά.

ALPINE-A290-(7).jpg

Το A290 έχει και αναβαθμισμένο σύστημα φρένων με ενισχυμένα δισκόφρενα Brembo 288 χιλιοστών, ενώ η μπαταρία του των 52,0 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως και 380 χιλιομέτρων και δυνατότητα φόρτισης 15-80% σε περίπου 30 λεπτά.

Οι εκδόσεις GT και GT Premium διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα 180 ίππων (0-100 χλμ/ώρα σε 7,4 δεύτερα και τελική 160 χλμ./ώρα), ενώ τα GT Performance και GTS έχουν κινητήρα 220 ίππων (0-100 χλμ/ώρα σε 6,4 δλ., τελική στα 170 χλμ./ώρα).

ALPINE-A290-(2).jpg

Η Alpine αναφέρει ότι το A290 θα εξελιχθεί περαιτέρω, ενώ απέφυγε να επιβεβαιώσει την ύπαρξη μιας έκδοσης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Ο κινητήρας των 220 ίππων προέρχεται από το Renault Mégane E-Tech και έχει προσαρμοστεί ώστε να αποδίδει μεγαλύτερη ροπή. Το κορυφαίο μοντέλο διαθέτει μπουτόν overboost στο τιμόνι για μέγιστη ροπή και ισχύ για 10 δευτερόλεπτα.

ALPINE-A290-(5).jpg

Στο εσωτερικό, το A290 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη infotainment 10,1 ιντσών με το σύστημα Alpine Portal, ενώ το ντεμπούτο του στο A290 κάνει και το νέο πρόγραμμα Telemetrics της Alpine.

Το Alpine A290 παρουσιάστηκε επίσημα στις διάσημες 24 Ώρες του Le Mans, ενώ τα πρώτα αναμένεται να παραδοθούν στις αρχές του 2025. Όσο για την τιμή του αναμένεται να ξεκινά πάνω κάτω από τις 45.000 ευρώ.

ALPINE-A290-(3).jpg



Πηγή