Σε μια εποχή που κοιτάς γύρω σου και όλα σου φαίνονται τα ίδια, δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ολοκαίνουργιο DS 4 μοιάζει σαν μια όαση για όποιον αναζητά πραγματικά κάτι το ξεχωριστό. Τόσο οπτικά όσο και πρακτικά, αφού πρόκειται για ένα premium μοντέλο που σε κάθε διαδρομή προσφέρει μία μοναδική εμπειρία οδήγησης.

Ειδικότερα, στην έκδοση E-Tense, η εμπειρία αυτή περνά σε άλλο επίπεδο, υιοθετώντας την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει εδώ και πολλά χρόνια η αγωνιστική ομάδα της DS με την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα της Formula E με τα ηλεκτρικά μονοθέσια.

Η μηχανολογική βάση του DS 4 είναι το προηγμένο πλαίσιο EMP2 του ομίλου Stellantis. Πάνω σε αυτή έχει δομηθεί ένα άκαμπτο πλαίσιο που προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και επιδόσεων. Μία αποδοτική plug-in υβριδική διάταξη συνδυάζει τον αποδοτικό turbo κινητήρα βενζίνης των 180 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ (110 ίππων) προσφέροντας μοναδικές συγκινήσεις, χάρη στη συνδυαστική απόδοση των 225 ίππων που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Ταυτόχρονα, το εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας μειώνει στο ελάχιστο την κατανάλωση καυσίμου (η μέση τυποποιημένη είναι μόλις 1,4 λίτρα ανά 100 χλμ.), αλλά και την εκπομπή ρύπων (29 γραμμάρια CO2/χλμ.) που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Η οδήγηση με το DS 4 E-Tense προσφέρει μία αθόρυβη και συναρπαστική εμπειρία η οποία επισημαίνεται με μία σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων και κάθε φορά που το γαλλικό μοντέλο κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για όσους έχουν τους λόγους τους να διατηρήσουν τα αποθέματα της μπαταρίας για ηλεκτροκίνηση όποτε είναι επιθυμητό υπάρχει η λειτουργία E-Save.

Η μπαταρία χωρητικότητας 12,9 kWh προσφέρει ηλεκτροκίνηση για έως 55 χιλιόμετρα (σε συνδυασμένο κύκλο WLTP). Μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι, στο γραφείο ή σε δημόσια σημεία φόρτισης τα οποία μπορούν να εντοπιστούν γρήγορα και εύκολα από το smartphone ή το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα έξυπνη είναι η απομακρυσμένη πληροφόρηση για την διαδικασία και την πρόοδο φόρτισης, καθώς και τον προγραμματισμό της.

O χρόνος φόρτισης εξαρτάται από την ισχύ του φορτιστή. Σε μία οικιακή πρίζα, η μπαταρία μπορεί να γεμίσει το πολύ μέσα σε 3,5 ώρες, ενώ χάρη στον ενσωματωμένο (onboard) φορτιστή των 7,4 kW του αυτοκινήτου, ο χρόνος πέφτει κάτω από το μισό (περίπου 1,5 ώρες) όταν υπάρχει wallbox. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ο οδηγός ενός DS 4 E-Tense μπορεί καθημερινά να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και αν είναι λίγο πιο προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού, να μην κάψει σταγόνα βενζίνης – γι’ αυτό, άλλωστε, υπάρχουν διαθέσιμα τέσσερα προφίλ οδήγησης.

Το DS4 ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά χάρη στο επιβλητικό του παρουσιαστικό και τη δυναμική του μάσκα που μαζί με τα μεγάλα, κάθετα LED δημιουργούν ένα επιβλητικό στίγμα στο δρόμο που όμοιο του δεν θα συναντήσεις. Ταυτόχρονα, το DS 4 δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,40 μέτρα όταν τα έως 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δημιουργούν μία απόσταση ασφαλείας πάνω από κάθε εμπόδιο ταλαιπωρημένων οδοστρωμάτων ή σε χωμάτινες διαδρομές. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως, παρά τη μεγάλη απόσταση, το DS 4 συνδυάζει την ευχέρεια ενός SUV με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά που απαντώνται σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Χαρακτηριστικό είναι πως η έκδοση E-Tense χρειάζεται μόλις 7,9 δεύτερα για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα την ίδια στιγμή που η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 233 χλμ./ώρα.

Ταυτόχρονα, ο πολυτελής διάκοσμος συμβαδίζει με τα αυστηρά ποιοτικά στάνταρ της γαλλικής μάρκας, με υλικά πολύ υψηλής ποιότητας, άριστο φινίρισμα στην παραμικρή λεπτομέρεια και το χαρακτηριστικό μοτίβο με τους ρόμβους και τα διαμάντια που αποτυπώνεται σε κάθε μοντέλο της DS Automobiles.

Στο ταμπλό δεσπόζουν δύο οθόνες, μία ως ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 7,0 ιντσών και μία μεγαλύτερη, αφής, 10,0 ιντσών για πλήρη έλεγχο του συστήματος πολυμέσων. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια μικρή οθόνη αφής 5,0 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να έχει γρήγορη και άμεση πρόσβαση στο μενού του infotainment μέσω εικονιδίων με συντομεύσεις (shortcuts).

Οι επενδύσεις των πολύ άνετων καθισμάτων έχουν εκλεπτυσμένες επενδύσεις που συνδυάζουν υψηλής ποιότητας αλκαντάρα και δέρμα Nappa, ενώ από κει και πέρα οι αόρατοι αεραγωγοί DS AIR που είναι ενσωματωμένοι στο ταμπλό, και το ηχοσύστημα της Focal με τα 14 ηχεία και την ισχύ των 690 Watt συμβάλλουν στη δημιουργία ενός εξαιρετικά ευχάριστου περιβάλλοντος.

Όπως και στις άλλες εκδόσεις του DS 4, έτσι και στην E-Tense, είναι διαθέσιμες όλες οι τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Night Vision για απόλυτη ορατότητα μέσα στο σκοτάδι, το Drive Assist για ημιαυτόνομη κίνηση, το αγχολυτικό Rear Traffic που προειδοποιεί για παράπλευρα οχήματα κ.λπ. καθώς και το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης DS Active Scan.

Σε αυτό, μία κάμερα «σκανάρει» συνεχώς την κατάσταση του οδοστρώματος μπροστά από το αυτοκίνητο και ανάλογα με την κατάστασή του, προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τον βαθμό απόσβεσης, ανεξάρτητα σε κάθε αμορτισέρ. Ταυτόχρονα το DS Extended Head Up Display έχει τη δυνατότητα να προβάλλει διάφορες πληροφορίες σε μία εικονική απόσταση τεσσάρων μέτρων μπροστά από το παρμπρίζ ώστε να μην κουράζεται το βλέμμα του οδηγού.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το ότι το DS 4, που είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού που ξεκινούν από τις 47.200 ευρώ, δεν επιβαρύνεται με φόρο εταιρικής χρήσης.



Πηγή