Σε αυτήν τη γκάμα, λοιπόν, που στο μέλλον αναμένεται να διευρυνθεί και άλλο με καινούργια μοντέλα, όπως με μια ηλεκτρική λιμουζίνα, το EX40 παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Και αυτό, γιατί είναι το οικογενειακό ηλεκτρικό της Volvo, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός ιδιαίτερα μεγάλου κοινού.

Το EX40 -η σουηδική εταιρεία υιοθέτησε αυτήν την ονομασία, αντί της παλαιότερης XC40 Recharge, προκειμένου να υπάρχει μια ενιαία κωδικοποίηση των ΒEV της- που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Volvo, βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα CMA, Compact Modular Architecture, η οποία διαθέτει κορυφαία δομή και ακαμψία, προκειμένου να εξασφαλίζει, σε κάθε περίπτωση, την άριστη προστασία των επιβατών.

Σύμφωνα και με τη μεγάλη παράδοση της εταιρείας σε θέματα ασφαλείας, ενδεικτικό της προσοχής που δίνουν οι Σουηδοί στον συγκεκριμένο τομέα, η προστασία της μπαταρίας σε ενδεχόμενη σύγκρουση είναι το Α και το Ω. Πρόκειται για την μπαταρία που είναι τοποθετημένη χαμηλά, στο δάπεδο του EX40, προκειμένου να χαμηλώνει το κέντρο βάρος του και να κολακεύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά και να μην επηρεάζει τους χώρους στο εσωτερικό του.

Στο τελευταίο, συμβάλλει και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.700 χιλιοστών και έτσι, ακόμα και πέντε ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση, ακόμα και αν το ταξίδι είναι μεγάλο. Ενδεικτικό για την πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων, είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου είναι 410 λίτρα. Και φυσικά, μπορεί να αυξηθεί και άλλο με την αναδίπλωση των τμημάτων της πλάτης του πίσω καθίσματος, σε αναλογία 60:40.

Picture9.jpg

Στην πρακτικότητα, αλλά και στην… τάξη συμβάλλει και ο χώρος αποθήκευσης -frunk- των 31 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το καπό και μπορεί, για παράδειγμα, να φιλοξενήσει τα καλώδια φόρτισης.

Picture10.jpg

Το εσωτερικό του EX40 αποπνέει μια premium και πολυτελή αίσθηση, χάρη στα ποιοτικά υλικά και τη σύγχρονη σχεδίασή του, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η κάθετη οθόνη αφής των 9.0 ιντσών του συστήματος infotainment, στο κέντρο του ταμπλό.

Picture11.jpg

Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, με τη διαγώνιο των 12.0 ιντσών, ενώ, όπως και σε όλα τα μοντέλα της Volvo, έτσι και στο ΕΧ40, το σύστημα infotainment βασίζεται στο λογισμικό της Google και διαθέτει όλες τις γνωστές εφαρμογές που υπάρχουν και στα smartphones με λειτουργικό σύστημα Android, από τα δημοφιλή Google Maps για την πλοήγηση και το Google Assistant, μέχρι και το Google Play.

Oι κάτοχοι smartphones της Apple με λειτουργικό iOS έχουν στη διάθεσή τους το Apple CarPlay που τους επιτρέπει να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες του iPhone τους σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment του EX40.

Φυσικά, δεν λείπει και η δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου κάποιων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως φόρτιση, ενεργοποίηση κλιματισμού, κλείδωμα και ξεκλείδωμα, μέσω του Volvo Cars App, που βέβαια παρέχει και πληροφορίες, όπως, για παράδειγμα, για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, απευθείας στο smartphone του οδηγού.

Επιπρόσθετα, υπάρχει και ένα πλήρες πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και το Spotify. Φυσικά, υποστηρίζονται και οι online ενημέρωσεις -OTA, προκειμένου όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου να έχουν το τελευταίο και το πιο πλήρες πακέτο δυνατοτήτων.

Κάτι που ισχύει, φυσικά, και για τα πολλά και ιδιαίτερα αποτελεσματικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται και το Pilot Assist, με τα χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Σημαντική βοήθεια στην καθημερινότητα και τις μετακινήσεις της είναι και η εικόνα των 360 μοιρών γύρω από το EX40, που δημιουργείται με τη βοήθεια συνολικά τεσσάρων καμερών και 12 αισθητήρων υπερήχων.

Picture12.jpg

Το EX40 είναι διαθέσιμο σε συνολικές τρεις διαμορφώσεις, σε ό,τι αφορά στο σύστημα πρόωσής του.

Η εισαγωγική Single Motor έχει, όπως λέει άλλωστε και το όνομά της, έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 238 ίππους και 420 Nm, που κινούν τους πίσω τροχούς. Εξασφαλίζουν ένα 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, σε 7.3 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα που και εδώ, όπως και σε όλα τα Volvo, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 70 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία, που σε μικτές συνθήκες φτάνει τα 478 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Αν κινείται κανείς μέσα στην πόλη, τότε μπορεί να καλύψει μέχρι και 644 χιλιόμετρα χάρη στο πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, που διαθέτει το EX40.

Picture13.jpg

Για όσους χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, προκειμένου, για παράδειγμα, να είναι ακόμα πιο άνετοι στα μεγάλα ταξίδια, υπάρχει η έκδοση Single Motor Extended Range. Εδώ, ο κινητήρας αποδίδει 252 ίππους και η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 82 kWh, ενώ η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει μέχρι και τα 573 χιλιόμετρα -798 εντός πόλης.

Η κορυφαία έκδοση του EX40 είναι η Twin Motor, με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες -έναν σε κάθε άξονα, που αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και 670 Nm. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με το 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, να είναι υπόθεση μόλις 4.8 δευτερολέπτων, ενώ εξαιρετική είναι και η αυτονομία των 537 χιλιομέτρων -717 εντός πόλης, που εξασφαλίζει η μπαταρία των 82.0 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με έως και 200 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που σημαίνει πως η αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να πάει από το 10 στο 80%, μέσα σε μόλις 28 λεπτά.

Picture14.jpg

Το EX40, το ηλεκτρικό οικογενειακό SUV της Volvo, είναι διαθέσιμο από 49.588 ευρώ, ποσό από το οποίο αφαιρείται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», που μπορεί να φτάσει έως και τις 11.000 ευρώ, αν συνδυαστεί με απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου -9.000 ευρώ χωρίς αυτήν.



Πηγή