Η Ελλάδα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα από την οποία ξεκινά η εμπορική πορεία του νέου Hyundai Kona, που σε σχέση με τον προκάτοχό του που γνωρίζουμε έχει αλλάξει ριζικά.

Καταρχήν από πλευράς μεγέθους μιας και έχει μεγαλώσει αισθητά σε όλες του τις διαστάσεις. Πιο σημαντική, μιας και φτάνει τα 150 χιλιοστά, η αύξηση του μήκους του στα 4,355 μέτρα, τιμή που το τοποθετεί μεταξύ των B και C SUV.

Αυτή η νέα τοποθέτηση του Kona ήταν επιδίωξη της Hyundai, προκειμένου αφενός να κλείσει το κενό που υπήρχε μεταξύ του Bayon και τοu Tucson -η προηγούμενη γενιά του ήταν πολύ κοντά στο πρώτο- και αφετέρου να μπορεί έτσι να αποταθεί σε ένα πιο ευρώ κοινό.

Συνειδητή ήταν και η αλλαγή στην εμφάνισή του, που διαθέτει πολλά στοιχεία από τα ηλεκτρικά Ioniq. Στοιχεία όπως τη χαρακτηριστική και εν μέρει κλειστή μάσκα του αλλά και τις φωτεινές λωρίδες μπροστά και πίσω.

Οι εκδόσεις του Kona με τα διαφορετικά συστήματα πρόωσης είναι μεταξύ τους διακριτές χάρη στις σχεδιαστικές τους λεπτομέρειες, ενώ η N Line είναι η πιο σπορ. Όσο για τα τονισμένα φτερά αποτελούν το στοιχείο που συνδέει τη νέα γενιά με την απερχόμενη και τονίζει και την off road διάσταση.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει οπτικά τα ενιαίο σύνολο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής του συστήματος infotainment (και οι δύο με διαγώνιο 12,25 ιντσών), η νέα θέση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού και η διατήρηση αρκετών φυσικών κουμπιών.

Πολύ καλοί είναι και οι χώροι, λόγω του μεγαλύτερου κατά 60 χιλιοστά μεταξονίου, του επίπεδου δαπέδου και των λεπτών πλατών των εμπρός καθισμάτων. Η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει σε αναλογία 40:20:40 και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα εξαιρετικά 466 λίτρα έως τα 1.300.

Το νέο Hyundai Kona είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης 1.000 και 1.600 κυβικών με 120 και 198 ίππους -ο εισαγωγικός και με ήπια υβριδική υποβοήθηση (MEV) στην έκδοσή του με χειροκίνητο κιβώτιο- με ένα φουλ υβριδικό (HEV) σύστημα πρόωσης με 141 ίππους και με ένα πλήρως ηλεκτρικό που θα είναι διαθέσιμο από το Σεπτέμβριο.

Στην επίσημη παρουσίαση του νέου Kona οδήγησα καταρχήν την φουλ υβριδική εκδοχή του -Hybrid κατά την ονοματολογία της μάρκας- όπου ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.600 κυβικών της Hyundai συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 1,56 kWh.

Το σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 141 ίππους και στην πράξη εξασφαλίζει τόσο οικονομία καυσίμου -επίσημη μέση τιμή κατά WLTP τα 4,3 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα- και κινεί χωρίς να πιέζεται το αρκετά βαρύ πεντάθυρο αμάξωμα.

Το Kona 1.6T των 198 ίππων -είναι διαθέσιμο και με τετρακίνηση– που οδήγησα στη συνέχεια έχει μια γεμάτπ λειτουργία στη μεσαία περιοχή στροφών και πάνω,καθώς και αξιόλογες επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα).

Από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών δεν υπάρχουν εκπλήξεις, ενώ υπάρχει μια ολόκληρη γκάμα εξελιγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

Τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Hyundai Kona είναι τρία (Premium, Distinctive και N Line) και οι τιμές του ξεκινούν από τις 26.290 ευρώ για την έκδοση 1.0Τ με τους 120 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο.

Το Kona Hybrid κοστίζει από 31.890 ευρώ, ενώ το 1.6Τ από 31.290 ευρώ στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive.



Πηγή