Με τη 4η γενιά του Fabia η Skoda ποντάρει στις παραδοσιακές αξίες της μάσκας, που είναι η άνεση από πλευράς χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους και οι πρακτικές λύσεις σε συνδυασμό με μια καλή σχέση τιμής απόδοσης.
Για να πετύχουν τα παραπάνω οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Skoda αξιοποίησαν το πλαίσιο MQB A0 και ενίσχυσαν γενναία τις εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 4,0 μέτρα, φτάνοντας συνολικά τα 4,1080 και το πλάτος αυξήθηκε κατά 48 χιλιοστά- και μεγάλωσαν το μεταξόνιο κατά 82 χιλιοστά.
Ενδεικτικά για την ευρυχωρία είναι τα μίνιμουμ 380 λίτρα του πορτμπαγκάζ, τιμή από τις κορυφαίες της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το συντελεστή οπισθέλκουσας που είναι 0,28.
Από κει και πέρα την παράδοση της Skoda ακολουθεί και η εξωτερική εμφάνιση του Fabia. Έτσι είναι σύγχρονη χωρίς όμως να εισάγει καινά δαιμόνια, κάτι που ισχύει και για τη σχεδίαση του εσωτερικού του. Όπου έχει γίνει προσπάθεια, με επιτυχία, για την ενίσχυση της αίσθησης ποιότητας, με μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και καλά υλικά.
Φυσικά και υπάρχει μια high tech πλευρά που γίνεται πιο έντονη όσο αυξάνεται το επίπεδο εξοπλισμού -διαθέσιμα είναι τρία επίπεδα, τα Active, Ambition και Style, ενώ θα ακολουθήσει το πιο σπορ Monte Carlo. Έτσι στην top διαμόρφωση η οθόνη του συστήματος infotainment φτάνει τις 9,2 ίντσες, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ το παρόν δίνουν τα πιο πολλά από τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθηση.
Που ολοκληρώνουν τη σύγχρονη υπόσταση του νέου Fabia, που κάλλιστα μπορεί να παίζει και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας.
Αυτό ήταν μάλλον μέσα στις επιδιώξεις της Skoda, που φρόντισε να το εξοπλίσει και με δύο κινητήρες που δεν θα εκτροχιάσουν τον οικογενειακό προγραμματισμό, καθώς διακρίνονται για την οικονομία καυσίμου της. Η βάση είναι ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος των 1.00 κυβικών, ενώ από κει και πέρα υπάρχει ο αντίστοιχος TSI των 110 ίππων που συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο DSG.
O πρώτος έχει μέση κατανάλωση 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 που εξασφαλίζουν κυκλοφορία στο δακτύλιο και απαλλαγή από τα τέλη (κυκλοφορίας). Κάτι που ισχύει και για το δεύτερο σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Εδώ η μέση κατανάλωση είναι 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ ώρα.
Ενδιαφέρον έχει πως εκτός από τις στάνταρ ρυθμίσεις της ανάρτησης υπάρχουν τόσο η πιο σφιχτή σπορ με μειωμένη κατά 15 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, όσο και η Rough Road για λιγότερο ομαλά οδοστρώματα με αυξημένη αυτή τη φορά απόσταση επίσης κατά 15 χιλιοστά.
Το νέο Skoda Fabia ξεκινά από τις 14.990 ευρώ για την έκδοση 1.0 MPI Active των 80 ίππων, ενώ με τον 1.0 TSI και επίπεδο εξοπλισμού Ambition κοστίζει από 17.700 ευρώ.