Τα ημιφορτηγά, τα pick-ups ή αγροτικά αν προτιμάτε αυξάνουν ολοένα τη δημοτικότητά τους τα τελευταία χρόνια και τα μοντέλα της κατηγορίας έρχονται όλα και πιο κοντά στα επιβατικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το καινούργιο VW Amarok, που έχει πολλά κοινά στοιχεία από πλευράς τεχνολογικού υπόβαθρου με το επίσης νέο Ford Ranger και ακολουθεί την οικογενειακή γραμμή των επιβατικών τελευταίας γενιάς της μάρκας.
Με ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως την ανάγλυφη αναγραφή του ονόματός του στην πόρτα της καρότσας ή τα LED φώτα
Παράλληλα έχει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς που αντικαθιστά -το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 92 χιλιοστά στα 5,35 μέτρα και το μεταξόνιό του φτάνει πλέον τα 3.270 χιλιοστά- γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες.
Το εσωτερικό δεν έχει να ζηλέψει κάτι από αυτό ενός επιβατικού, καθώς και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο 8,0 ιντσών και η οθόνη του συστήματος infotainment είναι είτε 10,0 είτε 12,0 ιντσών και τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης φτάνουν τα 30.
Ο μόνος κινητήρας βενζίνης που είναι ένας τετρακύλινδρος 2.300 κυβικών και 302 ίππων, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν συνολικά τέσσερις diesel. Τρεις τετρακύλινδροι turbo 2.000 κυβικών με 150, 170 και 210 ίππους -ο τελευταίος με δύο turbo- και ένα V6 με 3.000 κυβικά και με ανάλογα με την αγορά με 240 ή 250 ίππους.
Τo VW Amarok θα είναι στην Ευρώπη αποκλειστικά τετρακίνητο -είτε μόνιμα είτε κατ΄επιλογή- ενώ οι πιο ισχυρές εκδόσεις του, με 200 και πλέον ίππους θα εξοπλίζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Το νέο Amarok, που θα κατασκευάζεται στη Νότιο Αφρική και θα μπορεί να περνά από νερό βάθους 80 εκατοστών, θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2023 ως διπλοκάμπινο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει και μια έκδοση με μονή καμπίνα και πιο μεγάλη καρότσα με ποιο επαγγελματικό χαρακτήρα.