To XC40 είναι το πρώτο ηλεκτρικό Volvo, αυτό που εγκαινίασε τη νέα εποχή της σουηδικής εταιρείας που ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που αφενός στράφηκαν στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους και αφετέρου ανακοίνωσαν πως από το 2030 δεν θα έχουν πλέον μοντέλο με συμβατικούς κινητήρες στην γκάμα τους. Αρκετά πιο νωρίς σε σχέση με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που οφείλεται τόσο στη ευαισθησία της εταιρεία σε θέματα φιλικότητας προς το περιβάλλον και βιωσιμότητας, όσο και στην τεχνολογία που έχει ήδη εξελίξει και στην τεχνογνωσία που έχει συσσωρεύσει.
Το XC40 Recharge είναι το απτό παράδειγμα των παραπάνω, μιας και ανεξάρτητα από το σύστημα πρόωσής του πρόκειται για ένα πολύ καλό, σύγχρονο και ιδιαίτερα εξελιγμένο SUV. Από εκεί και πέρα, ως ηλεκτρικό έχει τέτοια χαρακτηριστικά και στοιχεία που του επιτρέπουν να καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις ανάγκες μετακίνησης.
Και μιας και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός το XC40 Recharge βασίζεται στο πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture), τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι τόσο καλά που χρησιμοποιείται και στο δεύτερο EV της μάρκας, το C40, ενώ θα αποτελέσει τη βάση και για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.
Ενδεικτικό της προσοχής που έδωσαν οι μηχανικοί της Volvo σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους στη Geely στο CMA είναι η ειδική μελέτη που έχει γίνει προκειμένου να καλυφθεί δομικά η απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης μπροστά.
Το αποτέλεσμα είναι αφενός η στιβαρή δομή του πλαισίου με την αυξημένη ακαμψία που εξασφαλίζει, σύμφωνα άλλωστε και με την παράδοση της Volvo, κορυφαία παθητική ασφάλεια. Η επίσης κορυφαία ενεργητική ασφάλεια προκύπτει τόσο από τα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού XC40 που με τη σειρά τους οφείλονται στο στιβαρό πλαίσιο, όσο και από τα συστήματα υποβοήθησης που είναι από τα πλέον εξελιγμένα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μεταξύ αυτών και το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, ενώ οι ΟΤΑ (Over the Air) αναβαθμίσεις του λογισμικού εγγυώνται πάντα την απρόσκοπτη λειτουργία όλων συστημάτων.
Ένας επιπλέον παράγοντας που εξασφαλίζει την εξαιρετική δομή του πλαισίου είναι ότι η μπαταρία μαζί με τον κλωβό ασφαλείας της αποτελούν ενεργό δομικό στοιχείο του. Παράλληλα, η συγκεκριμένη θέση της χαμηλώνει το κέντρο βάρους του XC40, που όπως όλα τα SUV της Volvo, έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Το τελευταίο γίνεται άμεσα αντιληπτό στομ δρόμο, καθώς η ανάρτηση ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς, ενώ η πολύ καλή οδηγική εμπειρία ενισχύεται και άλλο από την άμεση και απρόσκοπτη επιτάχυνση που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας της έκδοσης P6 των 231 ίππων -και η οποία μπορεί να είναι η εισαγωγική της γκάμας της ηλεκτρικού XC40 Recharge (η άλλη είναι η τετρακίνητη P8 των 408 ίππων), αλλά σε καμία περίπτωση δεν συνοδεύεται από παραχωρήσεις σε κάποιον τομέα.
Το XC40 Recharge P6 είναι όπως προαναφέραμε δυνατό, είναι γρήγορο (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,4 δεύτερα) και ιδιαίτερα ισορροπημένο σε ότι αφορά το οδηγικό του προφίλ. Κινείται με άνεση εντός πόλης -οι σχετικά κόμπακτ διαστάσεις του του επιτρέπουν να είναι ευέλικτο- αλλά και εκτός, ενώ είναι αποτελεσματικό και πέρα από την άσφαλτο, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος που προαναφέραμε.
Ταυτόχρονα, η μπαταρία του των 69,0 kWh του εξασφαλίζει μία αυτονομία που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 421 χιλιόμετρα πριν ο οδηγός του να πρέπει να τη φορτίσει εκ νέου. Μάλιστα, αν το XC40 κινείται αποκλειστικά μέσα στην πόλη, μπορεί να καλύψει ακόμα και 500 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, χάρη στο ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που διαθέτει.
Εξίσου σημαντική για την καθημερινότητα του οδηγού του είναι η ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας του, που καλύπτεται και από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων. Έτσι με wallbox 11,0 kW χρειάζονται λιγότερες από 8,0 ώρες για την πλήρη φόρτισή της, ενώ με ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) ισχύος 150 kW, που θα χρησιμοποιηθεί σε ταξίδι, δεν χρειάζονται ούτε 40 λεπτά προκειμένου να φτάσει στο 80% της χωρητικότητάς της.
Ενδιαφέρον, ειδικά για το ταξίδι, είναι πως το σύστημα πλοήγησης επιλέγει την πλέον κατάλληλη διαδρομή, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και την εφαρμογή Volvo On Call, που του παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου πολλών λειτουργιών του XC40 Recharge μέσα από το smartphone του.
Γενικά η Volvo δίνει ιδιαίτερη σημασία στη διασύνδεση των μοντέλων της, που παραδοσιακά διαθέτουν από τα πιο εξελιγμένα συστήματα infotainment της κατηγορίας τους και που πλέον βασίζονται στο λειτουργικό Android της Google και ενσωματώνουν πολλές από τις δημοφιλείς εφαρμογές της εταιρείας, όπως τα Google Maps, Google Assistant και Google Play Store.
Έτσι, αυξάνεται κατακόρυφα η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του XC40 Recharge, που επιπλέον έχουν στη διάθεσή τους άνετους χώρους και για τους ίδιους και για τις αποσκευές τους. Μάλιστα, πέρα από το πορτμπαγκάζ των τουλάχιστον 431 λίτρων υπάρχει και μπροστά ένας επιπλέον χώρος 31 λίτρων για μικρο-αποσκευές ή για τα καλώδια φόρτισης.
Το Volvo XC40 Recharge P6 είναι διαθέσιμο από τις 46.252 ευρώ, ενώ θα υπόκειται και στις επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα μειώνουν σημαντικά την τιμή του. Η πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση P8 των 408 ίππων ξεκινά από τις 58.838 ευρώ. Περισσότερα για τα ηλεκτρικά Volvo XC40 Recharge μπορείτε να δείτε εδώ.