Η στιγμή που το Ιntercity 55 περνά από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη το δέος μεγάλο που κυριεύει άπαντες… 34 μέρες μετά το intercity 55 είναι το πρώτο επιβατικό τρένο που περνάει από τα Τέμπη.

Ο ήχος της κόρνας αντιλαλεί σαν φόρο τιμής στους 57 νεκρούς. Λουλούδια, κεράκια και φωτογραφίες δίπλα στις ράγες μαρτυρούν όλα όσα κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει.

Η συγκίνηση μεγάλη με τον προϊστάμενο της αμαξοστοιχίας να μην μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυα του.

Ο Παναγιώτης είναι ο μηχανοδηγός του τρένου. Χρειάστηκε να περάσει από ψυχοθεραπείες προκειμένου να μπορέσει σήμερα με ψυχραιμία και αισιοδοξία να φέρει εις πέρας το πρώτο επιβατικό δρομολόγιο που θα περάσει από το σημείο των Τεμπών.

«Ένα περίεργο συναίσθημα στο πρώτο δρομολόγιο μετά το συμβάν. Όλα καλά θα πάνε», σχολίασε ο μηχανοδηγός του τρένου.

Εργαζόμενοι του ΟΣΕ κάνουν τους τελευταίους ελέγχους και ο σταθμάρχης της Θεσσαλονίκης δίνει το σινιάλο να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία.

Είναι 10.05 και το τραίνο είναι έτοιμο να αναχωρήσει για Αθήνα. Οι επιβάτες μέσα στο τρένο λιγοστοί, μόνο 38 άτομα επιβιβάστηκαν από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση την Αθήνα, 4 από το Πλατύ και 12 ακόμη από τον σταθμό της Λάρισας.

Η επιβατική κίνηση σχεδόν ανύπαρκτη συγκριτικά με την χωρητικότητα του τραίνου που φτάνει μέχρι και τα 350 άτομα.

«Πολύ λίγοι επιβάτες. Τι να πεις… πρώτη μέρα», σχολιάζει επιβάτης.

Ανάμεσα στις άδειες θέσεις και δύο τουρίστες που μίλησαν στην κάμερα του MEGA.

-«Είμαστε λίγο ανήσυχοι γι’ αυτό το τρένο».

-«Φοβάσαι;»

-«Λιγάκι. Δεν βλέπουμε και πολλούς επιβάτες στα τραίνα οπότε νιώθουμε σαν να είμαστε οι μοναδικοί».

Το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Αναχωρεί η 52 από Αθήνα κι ακούγεται η κόρνα.

Με περισσότερους επιβάτες και συγκεκριμένα 100 ταξίδεψε το τρένο που έφυγε από Αθήνα για Θεσσαλονίκη στις 10.28. Μια πληρότητα πάντως που δεν ξεπερνούσε το 25% με τα συναισθήματα των ανθρώπων να είναι ανάμεικτα.

-«Λίγο άβολα. Ανάμεικτα τα συναισθήματα».

-«Φοβάμαι λίγο, αλλά είμαι Ηπειρώτισσα».

-«Εντάξει φοβάμαι λίγο. Είμαστε όλοι πιο διστακτικοί».

Η σειρά των βαγονιών είναι βαγόνι 1, βαγόνι καφέ – εστιατόριο, βαγόνι 2,3,4 και τελευταίο το βαγόνι 5. Οι επιλογές των θέσεων πολλές, όμως οι επιβάτες φαίνεται πως επέλεξαν τα τελευταία βαγόνια σε αυτό το πρώτο δρομολόγιο.

«Εάν υπήρχε θέση πιο πίσω, θα πήγαινα πιο πίσω», δήλωσε επιβάτης.

«Ξέρω ότι έγινε ένα σοβαρό δυστύχημα. Κι είναι η πρώτη μέρα που επαναλειτουργεί; Θα δούμε. Στατιστικά μιλώντας, για να επαναλειτουργούν τα τρένα, θα είναι ασφαλή. Ελπίζω…», δήλωσε ένας τουρίστας.

Οι αλλαγές μετά την τραγωδία

Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες και επομένως μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής περιλαμβάνει το πρόγραμμα των νέων δρομολογίων τα οποία πάντως από σήμερα γίνονται με δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγούς στα τραίνα και τουλάχιστον έναν συνοδό.

«Θα έχουμε μία ώρα παραπάνω στο δρομολόγιο», δήλωσε σχετικά ο Ιωάννης Κοκκινάκης, σταθμάρχης.

Δάκρυσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ

Πριν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε εκείνο του Αθήνα – Καλαμπάκα στις 8.28.

Μόλις ακούστηκε η κόρνα της αμαξοστοιχίας 882, ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης δεν μπόρεσε να κρύψει την συγκίνηση του.

Επιβάτης στο πρώτο βαγόνι μέχρι την Καλαμπάκα και ο υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, δίνοντας έτσι το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς.

«Σε μια εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη αναβαθμίσαμε το επίπεδο ασφαλείας ώστε οι επιβάτες να νιώσουν εμπιστοσύνη και να έχουμε ένα επίπεδο ασφαλείας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επιβατών», δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Την 6 θέση στο πρώτο βαγόνι. Λόγω του σκυλιού το επέλεξα. Καθόλου δεν φοβάμαι αυτό θέλω να προτείνω και στον κόσμο να μην φοβάται. Αλίμονο αν συμβαίνει κάτι να κλεινόμαστε στο σπίτι.
Το δρομολόγιο από Καλαμπάκα προς Αθήνα έχει ώρα αναχώρησης τις 16.45.», ανέφερε επιβάτης του τρένου που είχε σκύλο μαζί του.

Προαυλίζονται μαζί

Πίσω στο δικαστικό κομμάτι τώρα, οι μοναδικοί προφυλακισμένοι για την τραγωδία των Τεμπών ο 59χρονος μοιραίος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ κρατούνται στην ίδια πτέρυγα στις φυλακές Λάρισας.

Αν και βρίσκονται σε ξεχωριστά κελιά, οι δύο άνδρες, σύμφωνα με πληροφορίες του LIVE NEWS, περνούν αρκετό χρόνο μαζί στο προαύλιο όπου συζητούν διαρκώς αποκομμένοι από τους υπόλοιπους κρατούμενους.

Στην πτέρυγα τους είναι συνολικά 50 άτομα, κυρίως ηλικιωμένοι που κάνουν μεροκάματα και δεν αντιμετωπίζουν βαριά ποινικά αδικήματα.

Δεν αποκλείεται τις επόμενες μέρες, μετά το Πάσχα ο 59χρονος σταθμάρχης να κληθεί σε συμπληρωματική απολογία για να δώσει και άλλα στοιχεία.

Στο σταθμό Λαρίσης έφθασε πριν από πέντε λεπτά η αμαξοστοιχία που έκανε την διαδρομή Θεσσαλονίκης με Αθήνα. Η διάρκεια της διαδρομής ήταν πέντε ώρες και 20 λεπτά και πολλοί επιβάτες έβγαιναν σκεπτικοί κατά την αποβίβασή τους.



Πηγή