Το 2018 ήταν μια άκρως επιτυχημένη χρονιά για τη Volkswagen, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην Ελλάδα, η γερμανική εταιρία το 2018 κατέγραψε 9.023 ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων (6.870 ταξινομήσεις το 2017). Πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό νούμερο, που αντιπροσωπεύει αύξηση 32,1%, τη μεγαλύτερη που σημείωσε η VW σε όλη την Ευρώπη τη χρονιά που πέρασε.
Εξίσου εντυπωσιακό, το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από την άνοδο που σημείωσε συνολικά η αγορά αυτοκινήτου τη χρονιά που πέρασε. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά το 2018 έκλεισε στα 103.431 νέα αυτοκίνητα, αυξημένη κατά 17,4% σε σχέση με το 2017, όταν και ταξινομήθηκαν 88.661 νέα αυτοκίνητα. Οι 9.023 ταξινομήσεις χάρισαν στη Volkswagen μερίδιο αγοράς 8,7%, αυξημένο κατά μία σχεδόν μονάδα σε σχέση με αυτό της χρονιάς που προηγήθηκε (7,8%).
Η παραπάνω επίδοση αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αν εστιάσει κάποιος στις ταξινομήσεις λιανικής, δηλαδή τις πωλήσεις αυτές που εκφράζουν με ξεκάθαρο τρόπο την προτίμηση του καταναλωτή και παράλληλα τη δυναμική και τη δημοφιλία που έχει κάθε μάρκα. Οι ταξινομήσεις λιανικής της VW το 2018 ξεπέρασαν τις 4.400 αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας αύξηση άνω του 60% σε σχέση με το αντίστοιχο νούμερο του 2017 (2.755 αυτοκίνητα). Το μερίδιο της μάρκας στις πωλήσεις λιανικής αυξήθηκε στο 9% για τη χρονιά που πέρασε, +2,2 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017 (6,8%).
Σε διεθνές επίπεδο, η Volkswagen ήταν η μάρκα που συνεισέφερε τα μέγιστα ώστε το VW Group να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως. Η Volkswagen το 2018 κατέγραψε 6.244.900 ταξινομήσεις παγκοσμίως, αυξημένες 0,2% σε σχέση με αυτές του 2017. Οι ταξινομήσεις αυτές αποτέλεσαν το 57,6% των συνολικών ταξινομήσεων του VW Group, που με συνολικές πωλήσεις 10,834 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, αυξημένες κατά 0,9% σε σχέση με το 2017, βρέθηκε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς για το 2018.
Σε πολλές αγορές του κόσμου, στη Νότιο Αμερική, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Κίνα, ο όμιλος VW σημείωσε σημαντική αύξηση το 2018, παρά το δυσμενές περιβάλλον -στην Κίνα για παράδειγμα λόγω της συνολικής οικονομικής αβεβαιότητας και στην Ευρώπη εξαιτίας της μετάβασης στο WLTP. Η αύξηση υποστηρίχθηκε κατά κύριο λόγο από τα SUV μοντέλα του ομίλου, με σχεδόν όλες τις μάρκες να πετυχαίνουν νέα ρεκόρ παραδόσεων.
Στην Ευρώπη οι μάρκες του ομίλου VW παρέδωσαν το 2018 συνολικά 4,38 εκατομμύρια οχήματα (αύξηση 1,2%), με εντυπωσιακή άνοδο σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (+7,1%). Στα επίπεδα του 2017 κινήθηκαν οι ταξινομήσεις στη Δυτική Ευρώπη (3,58 εκατομμύρια).
Άλλες σημαντικές αγορές ήταν στη Βόρειο Αμερική οι ΗΠΑ και ο Καναδάς (αύξηση 2,1% και 3,7% αντίστοιχα ) ενώ στη Νότιο Αμερική εξαιρετική η επίδοση του ομίλου στη Βραζιλία (+30,4%). Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού το VW Group παρουσίασε αύξηση περίπου 1%, με συνολικές παραδόσεις 4,55 εκατομμυρίων οχημάτων, παρά την πτώση της κινέζικης αγοράς κατά το δεύτερο εξάμηνο, όπου είχε επηρεαστεί ολόκληρη η οικονομία της χώρας εξαιτίας της αντιπαράθεσης με τις ΗΠΑ για τους φόρους εισαγωγής.