H Maserati είναι από τις πιο γνωστές εταιρείες σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο και είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τη Mόντενα, όπου είναι και η έδρα της. Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως ιδρύθηκε στην γειτονική Μπολόνια, το 1914 από τους αδελφούς Maserati, ενώ αυτή είναι ίσως η πιο μικρή αλλαγή στην πολυτάραχη ιστορία της.
Επίσης λίγοι γνωρίζουν πως μέχρι το 1957 και το τραγικό ατύχημα του Guidizollo κατά τη διάρκεια του Targa Florio εκείνης της χρονιάς κατασκεύαζε αποκλειστικά αγωνιστικά. Με μεγάλη μάλιστα επιτυχία, καθώς την περίοδο του μεσοπολέμου ήταν η μόνη που ανταγωνιζόταν δυναμικά τα θηρία εκείνης της εποχής -τις γερμανικές Mercedes και Auto Union- ενώ ακόμα και σήμερα παραμένει η μόνη ιταλική εταιρεία με νίκη -δύο συνεχόμενες μάλιστα το 1939 και το 1940- στην Indianapolis 500.
Tη δεκαετία του ’50 συνέδεσε άρρηκτα το όνομά της με το Fangio, το μεγάλο Αργεντινό οδηγό, αλλά και την Maria Teresa de Filippis, μιας από τις ελάχιστες γυναίκες- πιλότους της Φόρμουλα 1 -και οι δύο εμφανίζονται στο επετειακό βίντεο με αναφορές με βάση τα γράμματα του λατινικού αλφαβήτου.
Η αλλαγή της έδρας από την Μπολόνια στη Μόντενα το 1937 είχε συνδυαστεί και με μια αλλαγή στην ιδιοκτησία της μάρκας. Που από τους αδελφούς Maserati πέρασε στην οικογένεια Adolfo Orsi, ενώακολούθησαν και άλλες.
Τριανταένα χρόνια μετά, το 1968 η Maserati εξαγοράστηκε από την Citroen, τα επόμενα χρόνια ταλαιπωρήθηκε από την πετρελαϊκή κρίση έτσι ο επόμενος ιδιοκτήτης της, το 1975, ήταν ο επίσης Αργεντινός De Tomaso. Μεσολάβηση μια μικρή σύμπραξη με την Chrysler, ενώ το 1989 ξεκίνησε η εμπλοκή της Fiat που ολοκληρώθηκε με την πλήρη εξαγορά της Maserati το 1993.
Η σύγχρονη εποχή για την ιστορική εταιρεία, που παραμένει στην ομπρέλα της FCA, άρχισε πρακτικά και ουσιαστικά λίγο πριν το Millennium, με την παρουσίαση της εμβληματικής 3200 GT, δημιουργίας του σχεδιαστή του αιώνα Giorgetto Giugiaro.