Να τριπλασιάσουν τις επενδύσεις τους για την κοινή ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων (EV) προγραμματίζουν η Renault SA, η Nissan Motor Co και η Mitsubishi Motors Corp, όπως δήλωσαν στο Reuters, δύο πηγές που έχουν λάβει σχετική γνώση για το επενδυτικό σχέδιο.
Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται πίεση από νέους ανταγωνιστές, αλλά και μία αναμενόμενη μετατόπιση της ζήτησης στα ηλεκτρικά οχήματα, οι Γάλλοι και οι Ιάπωνες κατασκευαστές οχημάτων αναζητούν τρόπους για την εμβάθυνση της συνεργασίας τους.
Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ανακοινώσουν την Πέμπτη, ένα σχέδιο για την επένδυση περισσότερων από 20 δισεκατομμυρίων ευρώ (23 δισεκατομμυρίων δολαρίων) μέσα στην επόμενη πενταετία για την ανάπτυξη οχημάτων EV, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Από το 2030, η εταιρική συμμαχία αναμένεται να έχει αναπτύξει περισσότερα από 30 μοντέλα οχημάτων EV με νέες μπαταρίες, τα οποία θα υποστηρίζονται από πέντε κοινές πλατφόρμες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Οι επενδύσεις αυτές, είναι πρόσθετες στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ που η αναφερόμενη σύμπραξη των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχει επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, όπως δήλωσαν οι δύο πηγές που έχουν λάβει γνώση για το σχέδιο.
Ένας εκπρόσωπος της Nissan αρνήθηκε «να σχολιάσει εικασίες». Εκπρόσωποι της Renault και της Mitsubishi δεν ανταποκρίθηκαν σε αιτήματα σχολιασμού.
«Η Συμμαχία στο 2030» είναι ένα σχέδιο για την επίδειξη «ενισχυμένης συνεργασίας μεταξύ των κατασκευαστών οχημάτων, δίνοντας έμφαση «σε μία κοινή αντίληψη για την ηλεκτροκίνηση και τη διασυνδεδεμένη κινητικότητα» όπως δήλωσε μία πηγή. Οι πέντε κοινές πλατφόρμες αναμένεται ότι θα καλύπτουν ποσοστό 90% των ηλεκτρικών οχημάτων που οι εταιρίες αναμένεται να αναπτύξουν και να προωθήσουν μέχρι από το 2030» όπως δήλωσαν οι πηγές.
Η σύμπραξη των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αναπτύξει και προωθεί μερικώς, τέσσερις κοινές πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων.
H μία από τις πλατφόρμες υποστηρίζει ηλεκτρικά οχήματα όπως το επερχόμενο Ariya της Nissan, αλλά και το EV Megane της Renault. Μία άλλη πλατφόρμα υποστηρίζει οχήματα που αναπτύσσονται από τη Nissan και την Dongfeng με την οποία συνεργάζεται στην κινεζική αγορά, όπως επίσης και τα οχήματα της εμπορικής ταυτότητας Dacia, που ελέγχεται από τη Renault.
Οι άλλες δύο πλατφόρμες θα είναι για μικρά αυτοκίνητα τα οποία είναι γνωστά ως «kei cars» στην Ιαπωνία, αλλά και ελαφρά οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων.
Από τα μέσα της δεκαετίας, η σύμπραξη των τριών εταιριών έχει ως στόχο την ανάπτυξη μιας πέμπτης κοινής πλατφόρμας για ηλεκτρικά οχήματα compact, που θα σχεδιάζονται από τη Renault, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Η Nissan έχει ήδη αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτή την πλατφόρμα που ονομάζεται CMFB-EV, αλλά και άλλα τυποποιημένα εξαρτήματα για την ηλεκτροκίνηση του μοντέλου Nissan Micra, στην κατηγορία compact, ενώ η Renault αναμένεται ότι θα προωθήσει ένα παρόμοιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, όπως είπαν οι ίδιες πηγές.
Το Micra EV έχει προγραμματιστεί να διατεθεί στις αγορές από τα μέσα της δεκαετίας του 2020.