Σε περίπτωση που δεν το ξέρετε, το TikTok είναι ένα app σύντομης διάρκειας βίντεο που κατάφερε να μετατραπεί σε μια από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης των πιτσιρικάδων.

Πλέον έχει να καμαρώνει για το 1 δισ. downloads. Πώς ξεκίνησε όμως και πώς έφτασε να κυριαρχήσει σε μια ήδη κορεσμένη αγορά;

Το TikTok λειτουργεί ως social media, με τους χρήστες να ανεβάζουν βίντεο που καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα θεματικών, από κωμικά σκετσάκια μέχρι και εφηβικές προκλήσεις που γίνονται viral.

Κάτι που ξεκίνησε ως ένα μέσο καταδικασμένο στην αποτυχία όχι μόνο πέτυχε, αλλά μετατράπηκε και σε μια εφαρμογή με τεράστια επίδραση στα νιάτα. Η TikTok είναι λοιπόν προϊόν μιας τεράστιας κινεζικής εταιρίας, της ByteDance, η οποία γιγαντώθηκε παρά τα λιγοστά χρόνια που έχει στην αγορά.

Με έδρα το Πεκίνο, η ByteDance είναι μια εταιρία τεχνολογίας που έχει στην ιδιοκτησία της μια σειρά από δημοφιλή κοινωνικά μέσα της χώρας, γι’ αυτό εξάλλου και την αποκαλούν συχνά ως «Facebook της Κίνας».

Ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλός της είναι ο Zhang Yiming, ο οποίος την ίδρυσε το 2012. Παγκοσμίως άγνωστος εκτός Κίνας, στο εσωτερικό της χώρας τον ξέρουν ωστόσο όλοι, καθώς αποτελεί ένα από τα μεγάλα ονόματα της τοπικής βιομηχανίας τεχνολογίας.

Το πρώτο προϊόν του Zhang και της ByteDance του ήταν ένα ειδησεογραφικό portal, το Toutiao, μια πλατφόρμα ειδήσεων που σέρβιρε αποτελέσματα με βάση αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης. Το Toutiao έφτασε να χτυπάει στα ίσα τη δημοφιλέστατη μηχανή αναζήτησης της Κίνας, το Baidu!

Ο Zhang επέκτεινε κατόπιν την γκάμα των προϊόντων του με μια ομπρέλα εφαρμογών που οι περισσότερες έπιασαν εμπορικά. Όπως η εφαρμογή βιντεοκλήσεων Duoshan και το chat app FlipChat.

Η Bytedance κοστολογείται πλέον στα 75 δισ. δολάρια, κάτι που τη μετατρέπει στη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρία του κόσμου. Τον Σεπτέμβριο του 2016, η ByteDance λάνσαρε μια καινούρια εφαρμογή short-video, την Douyin, η οποία εκτοξεύτηκε εμπορικά και μέσα σε έναν χρόνο μετρούσε 100 εκατ. χρήστες και 1 δισ. videoviews τη μέρα!

Η Douyin ήταν που θα γινόταν TikTok έναν χρόνο αργότερα, όταν ο Zhang αποφάσισε να τη λανσάρει και εκτός Κίνας, σε επιλεγμένες ασιατικές αγορές (Ιαπωνία, Ταϊλάνδη κ.λπ.). Εκεί βρήκε απέναντί του ένα αντίστοιχο short-video app, το πασίγνωστο Musical.ly, που σάρωνε την αγορά από το 2014. Τι έκανε ο Zhang για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό;

Αγόρασε το Musical.ly τον Νοέμβριο του 2017 έναντι 1 δισ. δολαρίων, το οποίο έκλεισε σε λιγότερο από έναν χρόνο (Αύγουστος 2018), ή καλύτερα συγχώνευσε μέσα στο TikTok, μεταφέροντας όλα τα προφίλ των χρηστών στο δικό του app.

Έκτοτε το TikTok καλπάζει στην αμερικανική αγορά κάνοντας τον Zhang ακόμα πλουσιότερο…

Πηγή