Για πρώτη φορά σε διάστημα 55 χρόνων, η Ford επεκτείνει με τη Mustang Mach-E τη θρυλική οικογένεια, φέρνοντας το διάσημο Pony στην ηλεκτρική εποχή. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό SUV, που διέπεται από τις ίδιες αρχές που ενέπνευσαν όλα αυτά τα χρόνια το δημοφιλέστερο σπορ κουπέ μοντέλο σε όλο τον κόσμο.

Η νέα Mustang Mach-E πήρε σάρκα και οστά μέσω μιας εξελικτικής διαδικασίας επικεντρωμένης αποκλειστικά στις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών. Το αποτέλεσμα είναι ένα κομψό SUV που προσφέρει οδική συμπεριφορά και προηγμένη τεχνολογία διασύνδεσης.

Όταν έρθει στην αγορά στα τέλη του 2020, η Mustang Mach-E θα διατίθεται με δύο επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας (standard range και extended range), είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς, είτε με τετρακίνηση μέσω της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σταθερού μαγνήτη. Στην έκδοση extended range και κίνηση στους πίσω τροχούς, αναμένεται να εξασφαλίζει με μια φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 600 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Το μοντέλο με την ίδια μπαταρία και κίνηση σε όλους τους τροχούς αναμένεται να αποδίδει ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm.2

Η Ford θα προσφέρει επίσης μία ειδική έκδοση υψηλών επιδόσεων. Η Mustang Mach-E GT προβλέπεται να ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 5 δευτερολέπτων, αποδίδοντας προβλεπόμενη ισχύ 465 ίππων και ροπή 830 Nm.

Τρία προφίλ οδήγησης, αλουμινένια φρένα

Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης (Whisper, Engage και Unbridles) με το καθένα να προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του οχήματος. Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά είναι η πιο σπορτίφ αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας, οι διαφορετικοί ήχοι, οι οποίοι προσφέρουν μία αυθεντική ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης, καθώς και τα δυναμικά γραφικά του πίνακα οργάνων που σχετίζονται άμεσα με τη συμπεριφορά και απόδοση του οχήματος στο δρόμο.

Με το λανσάρισμα του οχήματος, η μάρκα θα προσφέρει στη νέα Mach-E 4 ένα σύστημα τετρακίνησης που θα μεταφέρει τη ροπή ανεξάρτητα στον εμπρός και πίσω άξονα εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό εντυπωσιακή επιτάχυνση και βελτιωμένο έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος έναντι της έκδοσης με κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι τεχνικοί ρύθμισαν το σύστημα αυτό, ώστε να προσφέρει εξαιρετική ελκτική πρόσφυση στο δρόμο, δοκιμάζοντας σχολαστικά το αυτοκίνητο σε βρεγμένο και χιονισμένο δρόμο για καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Η Mustang Mach-E θα διατίθεται με τις νέες, αλουμινένιες δαγκάνες υψηλών επιδόσεων Flexira της Brembo, που διατηρούν τη λειτουργικότητα μιας σταθερής δαγκάνας, ενώ παράλληλα είναι σχεδιασμένη με τις διαστάσεις μιας πλευστής δαγκάνας. Η Mach-E GT εξοπλίζεται επίσης με το σύστημα ανάρτησης MagneRide, μία τεχνολογία προσαρμοζόμενης απόσβεσης που επιτρέπει στους οδηγούς να «αγκαλιάζουν» το δρόμο προσφέροντας τους μία συναρπαστική και άνετη οδηγική εμπειρία.

Τεχνολογία που προσαρμόζεται στον τρόπο του οδηγού

Στην Mustang Mach-E, η επόμενη γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC, έρχεται να δώσει μια μοντέρνα διεπαφή που χρησιμοποιεί την μηχανική μάθηση για να προσαρμόζεται γρήγορα στις προτιμήσεις των οδηγών. Παράλληλα, η τελευταία έχει τη δυνατότητα με την πάροδο του χρόνου να βελτιώνεται συνεχώς σε απόδοση, χάρη σε προηγμένες ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates). Η οθόνη αφής των 15,5 ιντσών του συστήματος SYNC και η απλή διεπαφή της καταργεί τα περίπλοκα μενού και διευκολύνει την πρόσβαση με λειτουργίες τις οποίες οι χρήστες των smartphone θα βρουν εξαιρετικά άνετες και βολικές στη χρήση.

Με συνδεσιμότητα βασισμένη σε cloud και αναγνώριση φωνητικών εντολών, η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC έχει διπλάσια υπολογιστική ισχύ από το SYNC 3 ώστε να εξασφαλίζει ταχύτερη και ευκολότερη πλοήγηση και σύνδεση ενός smartphone με το όχημα.

Το σύστημα λανσάρει επίσης ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto και AppLink από smartphones και άλλες φορητές συσκευές.

Καθώς η επόμενη γενιά SYNC εξελίσσεται για να εξυπηρετεί ακόμα καλύτερα τον άνθρωπο, η Ford έχει εξασφαλίσει στην Mustang Mach-E την δυνατότητα να βελτιώνεται συνεχώς με ασφαλείς, ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates) που μπορούν να αυξήσουν τις επιδόσεις του οχήματος.

Λύσεις που δίνουν εκμεταλλεύσιμους χώρους

Χρησιμοποιώντας τη νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της Ford που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας στο εσωτερικό, στο κάτω μέρους του αμαξώματος, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα SUV το οποίο μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Η Mustang Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτοντας πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας. Παράλληλα, η έξυπνη σχεδίαση και οι προηγμένες μηχανολογικές λύσεις της Ford προσφέρουν εξαιρετική ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες και επαρκή χώρο αποσκευών.

Το ηλεκτρικό SUV επιφυλάσσει μία ακόμα έκπληξη κάτω από το εμπρός καπό της: πρόκειται για ένα χώρο αποθήκευσης αντικειμένων με σύστημα απορροής υδάτων. Με αποθηκευτική ικανότητα 100 λίτρων, ο εμπρός αποθηκευτικός χώρος είναι αρκετά μεγάλος για τη μεταφορά μιας αντίστοιχου μεγέθους χειραποσκευής. Διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης του νερού, ο συγκεκριμένος χώρος είναι ιδανικός και για τη μεταφορά βρεγμένου ή λασπωμένου σπορ εξοπλισμού -από ρούχα μέχρι ορειβατικά μποτάκια, έως και αντικείμενα που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.

Μείγμα μοντέρνας σχεδίασης και λειτουργικότητας το εσωτερικό

Για να αξιοποιήσουν τον πρόσθετο χώρο που απελευθερώνει η χρήση ηλεκτροκίνησης, οι σχεδιαστές συνεργάστηκαν εκτενώς με πελάτες για να κατανοήσουν την επιθυμητή αξιοποίηση του εσωτερικού των οχημάτων τους.

Εκτός από τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο, ο πίσω προσφέρει χωρητικότητα που φτάνει τα 402 λίτρα, ενώ -με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα- ανέρχεται στα 1.420 λίτρα.

Το εσωτερικό είναι μείγμα μοντέρνας σχεδίασης και λειτουργικότητας. Ένα προαιρετικό και προηγμένο σε δυνατότητες σύστημα ήχου της Bang & Olufsen περιλαμβάνει ενσωματωμένα ηχεία που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από τους εμπρός αεραγωγούς θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου. Την ίδια στιγμή, το «αιωρούμενο» και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως αποθηκευτικός χώρος για τσάντες ή πορτοφόλια. Παραδοσιακά στοιχεία σχεδίασης της Mustang, όπως ο πίνακας οργάνων με το διπλό κάλυμμα, ολοκληρώνουν την εικόνα.

Ακόμα και η προαιρετική πανοραμική οροφή με σταθερό κρύσταλλο έχει το δικό της μυστικό: μία ειδική επίστρωση κρυστάλλου με υπέρυθρη προστασία, η οποία συμβάλει ώστε το εσωτερικό να παραμένει πιο δροσερό το καλοκαίρι και πιο ζεστό το χειμώνα. Επιπλέον, ένα εσωτερικό στρώμα μέσα στο κρύσταλλο βοηθά στην προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής (First Edition) του μοντέλου θα διατίθεται σε συγκεκριμένες αγορές σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη μπαταρία και τετρακίνηση. Η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρεται με εξωτερικό χρώμα Grabber Blue Metallic, πανοραμική οροφή πλήρους μήκους, ειδικές ραφές στα καθίσματα και μαρσπιέ που διακοσμούνται με το λογότυπο «First Edition».

Τέλος, η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται εύκολα με την υιοθέτηση της τεχνολογίας «Phone As A Key». Με τη χρήση Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί. Σε περίπτωση πλήρους αποφόρτισης του κινητού τηλεφώνου, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρίσκεται στη κολόνα Β του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό κωδικό στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Αυτονομία και εύκολες λύσεις φόρτισης

Η Mustang Mach-E θα διατίθεται στις εκδόσεις standard-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 75,7 kWh) και extended-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 98,8 kWh), που προβλέπεται να εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, σε συνδυασμό με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Οι προηγμένες αυτές μπαταρίες περιλαμβάνουν 288 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση standard-range και 376 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση extended-range. Σχεδιασμένη για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου και βελτιστοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς με χαμηλό κέντρο βάρους, η μπαταρία, η οποία τοποθετείται στο πάτωμα, ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου, έχει δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες, ακόμα και στους -40 βαθμούς Κελσίου. Οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί, δε, ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως την θερμοκρασία λειτουργίας της για καλύτερη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και βελτίωση του χρόνου φόρτισης.

Καθώς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιούν το 80% των φορτίσεων της μπαταρίας στο σπίτι, η Ford προσφέρει μία λύση επιτοίχιου φορτιστή (Connected Wallbox) με πέντε φορές μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με μία οικιακή πρίζα. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορούν κατ’ εκτίμηση να εξασφαλίσουν μέση αυτονομία 62 χλμ. ανά ώρα φόρτισης στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς.5 Το καλώδιο οικιακής φόρτισης της μάρκας (Home Charge Cable) που περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό του οχήματος, μπορεί να προσφέρει, κατά μέσο όρο, αυτονομία της τάξης των 14 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μία κλασική οικιακή ηλεκτρική πρίζα ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Το διασυνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης θα μπορεί να εντοπίζει τα σημεία που βρίσκονται οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παροτρύνοντας τους οδηγούς να φορτίσουν στα πιο βολικά για αυτούς σημεία φόρτισης, ώστε να μην ανησυχούν για το υπόλοιπο της αυτονομίας.

Επίσης, για την εύκολη φόρτιση στο σπίτι ή στο ταξίδι, παρέχονται πολλαπλές λύσεις οικιακής φόρτισης και δυνατότητα πρόσβασης στο δίκτυο φόρτισης FordPass Charging Network. Σε συνεργασία με τη NewMotion και μέσω συνδεσιμότητας χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect, η εφαρμογή FordPass θα προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό (και ταχέως αναπτυσσόμενο) δίκτυο των 125.000 και πλέον δημόσιων σταθμών φόρτισης που βρίσκονται σε 21 χώρες. Οι πελάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν εύκολα σημεία φόρτισης σε πολλές και διαφορετικές αγορές ενεργοποιώντας και πληρώνοντας για υπηρεσίες φόρτισης από ένα λογαριασμό, γεγονός που απλοποιεί την εμπειρία ιδιοκτησίας. Ένα καλώδιο για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς (Ford Public Charge Cable) προσφέρεται επίσης με το αυτοκίνητο.

Η μάρκα είναι επίσης ιδρυτικό μέλος και μέτοχος στην κοινοπραξία IONITY που έχει ως στόχο την κατασκευή 400 σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος σε βασικές ευρωπαϊκές περιοχές μέχρι τα τέλη του 2020. Αυτό θα επιτρέπει μία σημαντική μείωση στους χρόνους φόρτισης όλων των ηλεκτρικών οχημάτων συγκριτικά με τα υπάρχοντα συστήματα σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150 kW, η Mustang Mach-E στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς θα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία της έως και για 93 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC, ενώ στην έκδοση standard-range υπολογίζεται πως θα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία της από το 10 στο 80% σε περίπου 38 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC.6.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή